Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen

'Double Doeksen'

<< < (22/123) > >>

Wim Vink:
De Friesland is meerdere keren op Terschelling teruggeweest, nadat hij verkocht was.
Ik weet dat dat feit telkens werd vermeld in De Terschellinger, maar ook in Terschelling Magazine.
De laatste keer was het schip op Ts met de festiviteiten rondom het 100-jarig bestaan.
@Redmer: maar daar was je zelf nog bij.

natureboy:

--- Citaat van: PiebeJanMan op 23 maart 2009, 20:33:19 ---
--- Citaat van: dageraad op 23 maart 2009, 18:59:05 ---Hoi Redmer, het zou heel goed kunnen dat je gelijk hebt met de datum 15 juli 1989, ik moet ergens nog een foto hebben waarop de oude Friesland afgebeeld is naast de nieuwe Terschelling en ik geloof dat die ook uit 1989 stamt, zo te zien heeft de Friesland al open walegangen en dat is pas na de verkoop gebeurd.

Pieter

--- Einde van citaat ---

Maar het jaartal op de hoofdsite klopt dan niet, of is ze later nog weer teruggegaan naar Terschelling?
Ik vraag me het nog steeds af...

--- Einde van citaat ---

Misschien een beetje laat, maar toen deze foto's op 15 juli 1989 werden genomen, was het schip al een dik een jaar weg van Terschelling, en daarna ook weer heel lang weggebleven. Je mag rustig aannemen dat de datum klopt.

Piet

PiebeJanMan:
Gister in Harlingen:



Wim Vink:
Drukte in de Terschellinger haven op 24 april 2009, 16.30 uur.
De Tiger vertrekt en de Koegelwieck  neemt gelijk de vrijgekomen plaats in.
De Terschellingerbank vaart de haven binnen en vaart door naar de loswal.
In de verte is de Friesland zichtbaar, varend in de Slenk.



foto: webcam Tijs Knop

Marten-Jan van Zanden:
Vond het al wat vreemd.
Zat even na half 5 te kijken en zag een behoorlijk kielzog in de haven en daarbuiten terwijl de Koegelwieck er nog lag.
Deze foto verklaart alles.

Thanks Wim

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie