Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Noord-Nederland (bereboot)

<< < (17/42) > >>

Wim Vink:

--- Citaat van: dageraad op 14 februari 2010, 21:07:54 ---De proporties van de Noord Nederland (3) waren misschien niet ideaal, maar het schip straalt echt iets uit, ik weet eigenlijk niet welke kleurstelling ik nu mooier vind, de eerste of de latere. Die twee lullige diagonaaltjes hadden ze wel weg mogen laten.

Pieter
--- Einde van citaat ---

Vandaag vond ik nog een niet eerder digitaal gemaakte dia van de laatste uitvoering van de NN.
Die diagonaaltjes waren ook niet mijn keus.

Schuitengat, 31 augustus 1988.

Foto: © Wim Vink

Wim Vink:

--- Citaat van: OLAU-fan op 17 mei 2010, 00:06:03 ---Helaas heb ik waarschijnlijk maar één foto gemaakt van de Bereboot. En ook nog met een erg eenvoudig toestel, vanaf te grote afstand. :'(

--- Einde van citaat ---

Helemaal niets om je voor te schamen, de foto is prima en nog in kleur ook!
Ik kan vandaag alleen deze zwart-wit afbeelding laten zien.
Op 5 juli 1988 zag ik de Bereboot in het Schuitengat, voor het eerst met de twee witte streepjes.
Omdat over smaak niet te twisten valt, zal ik mijn gedachten over de lay-out van dit schip van de nadagen bij Doeksen achterwege laten.

EDIT: van diezelfde dag en ook dezelfde plek bleek ik ook een kleurenfoto te hebben; een fractie eerder gemaakt dan de zw/w.

Foto's: © Wim Vink

Evert Jan:
Sept. '89, op de kop van de haven van West-Terschelling

En van veraf

Ik zal deze laatste snel eens beter bewerken zodat de dia randjes netjes wegvallen...
Echt lang was de Bereboot niet maar dat hij op dit plekje kon liggen had ik niet verwacht.

Evert Jan:
nog maar eentje uit 1988..., van serieus gescande dia

wd:
Ik zie hem liever in de doeksen tijd dan waar hij nu vaart.
Mooier worden die boten niet die naar die Afrikaanse landen worden verkocht! :(

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie