Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Noord-Nederland (bereboot)

<< < (15/42) > >>

willem boot:
Pieter, dank voor plaatsing, ik kende deze foto niet. Hoewel van achterin genomen kan je duidelijk zien dat het voorschip nog niet is aangepast. Het zou kunnen zijn dat de aanpassing van het dekhuis achterop het promenadedek toen al door andere constructeurs was gedaan dan de Oranjewerf. Bij Linjebuss liep het promenadedek niet zover naar achteren door en was dat dekhuis van achter open. Ik ben er niet zeker van of het nu de Midsland was of de Noord-Nederland, maar een van twee heeft ongeveer een jaar na indienststelling nog een kleine aanpassing aan het dekhuis op het promenadedek gehad.

HansG:
Dank voor het plaatsen van de foto en dank voor de uitgebreide toelichting.

'Passagieren op de wadden' was destijds een erg leuk boekje, maar gaat, ik moet het opzoeken, volgens mij niet verder dan midden jaren 80. De toenmalige Schellingerland (nu Baldur) stond er nog niet in, want ik herinner me dat ik zelf een foto met een stukje tekst van haar er in heb geplakt   :P.

Vriend:
Op blz 260 van SSS staat een foto van de Primula in haar oorspronkelijke vorm onderweg naar Terschelling. Alleen de schoorsteen is geel geschilderd. Hoewel de foto niet zo groot is, kun je duidelijk zien dat het dek en dekhuis al verlengd zijn. Wel lijkt het net als op de foto van Pieter alsof het dekhuis nog niet volledig geconserveerd is (donkere plekken onder en rond de ramen van het dekhuis).

willem boot:

--- Citaat van: Vriend op 30 oktober 2009, 22:14:57 ---Op blz 260 van SSS staat een foto van de Primula in haar oorspronkelijke vorm onderweg naar Terschelling. Alleen de schoorsteen is geel geschilderd. Hoewel de foto niet zo groot is, kun je duidelijk zien dat het dek en dekhuis al verlengd zijn. Wel lijkt het net als op de foto van Pieter alsof het dekhuis nog niet volledig geconserveerd is (donkere plekken onder en rond de ramen van het dekhuis).

--- Einde van citaat ---

Ik herinner mij, dat de verlenging van het promenadedek en het sluiten van het dekhuis daarop, zijn gedaan kort voordat de Primula naar NL kwam. Althans dat is mij destijds verteld.

willem boot:

--- Citaat van: HansG op 30 oktober 2009, 18:08:45 ---Dank voor het plaatsen van de foto en dank voor de uitgebreide toelichting.

'Passagieren op de wadden' was destijds een erg leuk boekje, maar gaat, ik moet het opzoeken, volgens mij niet verder dan midden jaren 80. De toenmalige Schellingerland (nu Baldur) stond er nog niet in, want ik herinner me dat ik zelf een foto met een stukje tekst van haar er in heb geplakt   :P.

--- Einde van citaat ---

Dhr Dekker en ik hebben ons destijds nog uitgebreid over het manuscript van "Passagieren" gebogen; de omvang was toen nog erg beperkt, maar de uitgeverij wilde geen groter boek maken. Toen was ik overigens al bezig met SSS, waar de drukkerij van Passagieren niet aan wilde. Vandaar dat dat later bij Van Wijnen is terecht gekomen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie