Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Noord-Nederland (bereboot)

<< < (12/42) > >>

Vriend:
Nog wat foto's van de Noord-Nederland als Primula gevonden op deze locatie: http://www.simplonpc.co.uk/Linjebuss.html#anchor1597

Vriend:
Tot slot de Noord-Nederland als By-el-Shaddai in 2004 stilgevallen door technische problemen. Dit is volgens mij de laatste keer dat dit schip gezien is. Gevonden op http://www.faktaomfartyg.se/primula_1960.htm net als de foto's hierboven.

RoDe:
Ik zie voor het eerst dat, in de Primula tijd, het voordek open is.
Wanneer is deze dichtgemakt?

Groet,

Robin

willem boot:

--- Citaat van: dageraad op 24 oktober 2009, 10:06:10 ---Nadat het schip door doeksen is aangekocht is het voorschip -naar ik meen bij de ADM- dichtgemaakt, er zijn nog foto's waarop de Noord Nederland in de haven van West Terschelling te zien is met open voordek. Als je het mij vraagt toont het gesloten voordek beter dan het open voorschip.

Pieter

--- Einde van citaat ---

Bij de Oranjewerf. Sjouke Veenstra was daar toen verantwoordelijk voor onder toezicht van PD. Er werden wat dekhuisspanten verlengd, wat plaat omheen egtrokken, dichtgelast en daarna werd de vizierklep eruit gesneden en verder afgewerkt. Omdat dan de kromgezette plaat weer ruimte krijgt, krijg je dus wat lekkage aan de onderzijde.
Ik heb dat destijds bij een bezoekje aan de werf nog gefotografeerd.


Willem

Vriend:
Bovenstaande inclusief foto is terug te vinden onderaan bladzijde 260 van 'Schepen, Schelpen, Schuitengat'.

Ik vind het dichte voordek ook beter staan, vooral omdat de boeg ook hoger geworden is. Wat is eigenlijk de reden van het dichtmaken van het voordek, buiswater? Ik kan me voorstellen dat je niet blij wordt van zout zeewater op je autootje.

De AG Ems schepen hebben ook een open voordek maar dat is maar een kort stukje. Onder het stuurhuis kan de boel dicht met een (rol)deur. 

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie