Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Noord-Nederland (bereboot)

<< < (8/42) > >>

Wim Vink:

--- Citaat van: Jan Leenstra op 28 juni 2008, 16:16:26 ---Ja maar volgens mij was het dekoppervlak net zo groot als de huidige NN.

--- Einde van citaat ---

Dat betwijfel ik. De Bereboot was groter. Volgens SSS konden er 55 PAE mee (standaard personenauto's). Die zie ik de huidige NN nog niet meenemen, al komt men een heel end.

natureboy:
Uit de collectie van Tjeb Cupido: overigens een foto van ondergetekende lijkt de Noord Nederland erg groot, maar vergeet niet dat de havenmond toen nog niet verbreed was. Daarom lijkt het schip erg groot

Pieter

Wim Vink:

--- Citaat van: natureboy op 28 juni 2008, 18:42:04 ---Uit de collectie van Tjeb Cupido: overigens een foto van ondergetekende lijkt de Noord Nederland erg groot, maar vergeet niet dat de havenmond toen nog niet verbreed was. Daarom lijkt het schip erg groot

Pieter

--- Einde van citaat ---

Goed om te weten Pieter, ik zal het gelijk aanpassen.
En wat je opmerkt over de grootte en de verhoudingen: dat bedoelde ik precies. Het leek een bakbeest in de haven van Ts.
Dat heb ik ook met de Holland. Als die op Ts ligt, imponeert het schip. In andere havens verdwijnt hij soms achter hoge kades.

Jan Leenstra:

--- Citaat van: Wim Vink op 28 juni 2008, 16:38:18 ---
--- Citaat van: Jan Leenstra op 28 juni 2008, 16:16:26 ---Ja maar volgens mij was het dekoppervlak net zo groot als de huidige NN.

--- Einde van citaat ---

Dat betwijfel ik. De Bereboot was groter. Volgens SSS konden er 55 PAE mee (standaard personenauto's). Die zie ik de huidige NN nog niet meenemen, al komt men een heel end.

--- Einde van citaat ---

Ik heb de info uit een geschreven stukje van de Rederij. Ik ga er gemakshalve maar vanuit dat zij dat wel zullen weten.

Jan Leenstra:
Ladies en gentlemen: W've got him.........

hier ligt ie aan de kade.......alleen niet dezelfde kade als op de foto van Google.
(overigens is de foto van 2001)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie