Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Noord-Nederland (bereboot)

<< < (6/42) > >>

Marten-Jan van Zanden:

--- Citaat van: japie krekel op  1 januari 2008, 14:14:59 ---Ik ben op zoek naar foto's van de 'NOORD-NEDERLAND' dat het schip in de dienst vaart op Vlieland. En eigenlijk dat het schip op Vlieland zelf ligt. Dus, als er iemand is, die foto's daar van heeft, dan hou ik mij aanbevolen.

groeten japie

--- Einde van citaat ---

Hee Japie,

Deze vraag is al eens eerder gesteld en ik moet je zeggen dat er binnen dit forum waarschijnlijk niemand is die je kan helpen.
Zelf ben ik ooit eens met de bereboot naar Vlieland gevaren, maar heb daar helaas nooit foto's van gemaakt.
Ook heb ik eens een mailtje naar Jan van Vlieland gestuurd, maar nooit geen respons gehad.
De Foto's zullen er ongetwijfeld zijn, maar de vraag is: WAAR en WIE?
Mocht je nog eens wat binnenkrijgen dan mag ik hopen dat je ze gaat plaatsen

natureboy:
Maar weer eens even een beetje aandacht voor de Noord Nederland, ex Primula, waar omheen het de laatste tijd een beetje stil is, ik fotografeerde het schip in de zomer van 1987, tijdens vertrek van Terschelling en vraag me stiekum wel eens af wat er van geworden is

Pieter

JaVaZee:
Weet iemand wat de capaciteit van dit schip zijn geweest?
het lijkt altijd zo'on groot schip maar volgens mij zullen de cijfers meevallen.

Wie heb het antwoord?

groetjes,
Nils

natureboy:
Hoi Nils,

De Noord Nederland toont inderdaad groot, en dat komt denk ik door de in verhouding  grote breedte. De lengte viel inderdaad mee, 48 meter en dat is in verhouding tot de huidige Friesland, die 69 meter lang is, klein. en ook nog korter als de oude Friesland.
De capaciteit was met ongeveer 50 personenauto's in die tijd, voldoende maar de Noord Nederland had geen hefdekken voor auto's, aan passagiers kon het schip meen ik 800 personen vervoeren. Ik hoop dat dit een antwoord is op je vraag.

Pieter

Marten-Jan van Zanden:
Laatst bekende eigenaar is Redffern Ocean Lines gevestigd in Ikeja Nigeria.

Vond ook nog iets op Imo nummer en daar is volgens mij niet uit op te maken dat ze gesloopt of gezonken is.

http://www.gemisi.info/18424-336.php

Ik heb me helemaal suf gegoogled, maar buiten een postadres om is er niet veel te vinden over deze maatschappij.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie