Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Noord-Nederland (bereboot)

<< < (40/42) > >>

L.Noorman:

--- Citaat van: Wim Vink op 29 juni 2017, 20:40:50 ---
--- Citaat van: jan kramer op 29 juni 2017, 18:28:09 ---weet iemand meer te vertellen over het voeren van een kerstboom op schepen?

--- Einde van citaat ---

Zelf heb ik dat vanaf de jaren 80 in praktijk bij Doeksen meegemaakt dat er in de kersttijd een kerstboom op het stuurhuis werd geplaatst.
Voor die tijd kwam ik in die periode nooit op Terschelling, dus weet ik niet of het toen ook al gebruik was.
Ik zag trouwens ook andere schepen met een kerstboom in de b.v. de voorste mast.

Overigens zie ik de laatste 2 a 3 jaar die leuke gebruik verdwijnen om voor mij onbekende redenen.

--- Einde van citaat ---

Ik kan mij een foto of een filmfragment herinneren van de Noord-Nederland (Dageraad) met een kerstboom.

Edit: ik had gelijk. Zie dit topic: http://www.schepenvandoeksen.nl/forum/index.php?topic=531.0

Marten-Jan van Zanden:
Wer hebben haar een keer terug gevonden via google earth. Is toen ook gemeld via forum. Ik kan echter dat bericht niet meer terugvinden. Datum weet k dan ook niet meer. O.a. Pieter Sytema en Willem boot weten daar van af.

Wim Vink:
(Waarschijnlijk al eens eerder geplaatst, maar opnieuw digitaal gemaakt en met Photoshop volgens de laatste inzichten nabewerkt.)

De NN verlaat bij laagwater en harde NW-wind de haven van WTs en vaart het Schuitengat in. 18 AUG 2982.

dia's: Wim Vink

Wim Vink:
Noord-Nederland in 1979 bezig met aanmeren aan het ponton te WTs.
Op de achtergrond zijn de Zeehond, Friesland en Stortemelk II zichtbaar.

foto: G.B. Volgers

monopolionair:
Rechtsboven op de foto een oude bekende... Geen idee hoe oud de foto is. Ik begreep dat het Apapa Lagos is.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie