Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Noord-Nederland (bereboot)
Christian:
Kijk, wat zijn de prachtige paddenstoelen op Terschelling toch prachtig - schelen jullie evenmin? :P
Ga dan naar ~ min 3:45: Bereboot verschijnt in vol ornaat! Passagiers verlaten boot via autodeck:
http://www.archieven.nl/nl/zoeken?mivast=0&mizig=317&miadt=158&miaet=14&micode=0001&minr=734725&milang=nl&misort=last_mod|desc&mizk_alle=veerboot&miview=ff
L.Noorman:
Prachtig om te zien! De KW 1, Schellingerland, Zeehond (03:30) en de Midsland (16:40) zijn ook nog te vinden in dit fragment.
L.Noorman:
Ik weet het, eigenlijk ben ik een dikke drie maanden te laat met deze foto's maar goed, ik kom ze nu pas tegen. :) Wederom in het jaar 1984 tijdens de landelijke uitzending van de Sinterklaasviering, een detailopname van de Noord-Nederland.
Ik heb tevens nog twee foto's gevonden. Betreft dit toevallig het autodek van de Bereboot?
Voor alle foto's geldt: © OmroepFoto's 2007
L.Noorman:
Het viel me altijd op dat de Friesland (2) zo af en toe eens een 'vies snoetje' had. Bij de Midsland (3) is dit ook vaak het geval, maar dan meer aan de zijkanten. Deze foto laat zien dat de Noord-Nederland er ook wat van kon! Fotograaf en jaartal is mij niet bekend.
Wim Vink:
Mijn oude vader (van bijna 93 jaar) is vorig jaar verhuisd naar een serviceflat.
Veel spullen moesten toen worden opgeruimd wegens ruimtegebrek.
Zo kreeg ik ook al zijn negatieven, want die wilde hij eigenlijk weggooien......
Dat kan altijd nog, zei ik, maar ik wil eerst alles doorlopen als "fotogek".
Vandaag eindelijk tijd gevonden om een begin te maken en gelijk kwam ik plaatjes van Terschelling tegen, waaronder ook nog schepen van Doeksen.
Op bijgaande foto de Noord-Nederland te West-Terschelling, maar nog niet in dienst.
Het is 22 juli 1977, zo heb ik kunnen reconstrueren.
De binnenlopende loodsboot is de Zeekoet.
foto: K.W. Vink
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie