Schepen van Doeksen > Huidige vloot van Doeksen

Verlengen Noord Nederland

<< < (4/9) > >>

Marten-Jan van Zanden:
Sorry, maar ik wil mijn bronnen niet prijsgeven.

PiebeJanMan:
Dit heeft o.a. in LC gestaan. Daar werd gepraat over 15 meter verlengen, 150 pass. Vorige week viel ergens 200 passagiers (in de berichtgeving omtrent ODC/Concessie, maar kan dat zo snel niet terugvinden).

Zie:
http://www.veerbootinfo.nl/2014/01/subsidie-voor-ombouw-vrachtcat-noord-nederland-naar-lng/

valkenier:
Uit het bericht in het Fries Dagblad begrijp ik dat het nu echt doorgaat en in 2016 gereed moet zijn. Iemand nog meer info vanuit de rederij?

PiebeJanMan:
Tender voor LNG verbouwing Doeksen’s Noord Nederland

Rederij Doeksen heeft afgelopen vrijdag zeven Nederlandse werven uitgenodigd om een aanbieding te maken voor de verbouwing van de Noord Nederland. Op 20 mei wordt bekend gemaakt welke werf de verbouwing uit mag voeren.

De Noord Nederland, de vrachtcatamaran, van Rederij Doeksen is in 2002 gebouwd. Het schip zal nu verlengd worden met 20 meter, voorzien worden van een passagiersaccomodatie voor ca. 200 personen en zal een voortstuwingsinstallatie krijgen op LNG, vloeibaar gemaakt aardgas. Om een werf uit te kiezen waar dit zal gebeuren, is een tender uitgeschreven. Zes werven in het noorden van het land en één in het westen van het land mogen een aanbieding maken. Om kandidaat te zijn moeten zij uiterlijk 6 mei een offerte, een beknopte bouwplanning en een beschrijving van het bouwproces indienen. Rederij Doeksen zal op 20 mei bekend maken welke werf de opdracht krijgt. Als dan alles volgens planning verloopt, komt de verbouwde Noord Nederland in het voorjaar van 2016 in de vaart.

De verbouwing wordt gesubsidieerd door het Waddenfonds vanwege de toepassing van LNG met een bedrag van ca. €1,2 miljoen. De totale kosten van de verbouwing zijn geschat op ca. €3,5 miljoen.

Zijaanzicht van de verbouwde Noord Nederland, met passagiersaccomodatie en LNG-motoren. (Bakboord)

Noord Nederland Doeksen LNG. (Stuurboord)

Veerbootinfo.nl

gerard.vl:
wordt geen hele mooi veerboot om te zien

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie