Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen
Diverse Ansichtkaarten m.b.t. Doeksen
L.Noorman:
Ik ben een (naar mijn idee) erg bijzondere ansichtkaart tegengekomen op internet, die ik graag met jullie wil delen.
In het plaatje linksboven zien we de 'Rheinland' van AG Ems, bij ons beter bekend als de Midsland (2) en later de Vlieland (3).
In het plaatje rechtsonder zien we de 'Ostfriesland' van AG Ems, wij kennen dit schip als de Schellingerland (4) en de Oost-Vlieland (3)
EDIT 27-03-2016:
Ik heb de afbeelding vervangen door een scan van mijzelf, aangezien ik de kaart reeds zelf heb aangeschaft.
© Ferd. Lagerbauer & Co, Hamburg, kaart is onderdeel van mijn persoonlijke collectie
Wouter B:
Lars, wat bedoel je met die nummers tussen haakjes achter de scheepsnamen?
Wim Vink:
--- Citaat van: Wouter B op 19 oktober 2015, 14:49:23 ---Lars, wat bedoel je met die nummers tussen haakjes achter de scheepsnamen?
--- Einde van citaat ---
Om aan te duiden welk schip met die naam voer.
Rederij Doeksen laat gedurende de geschiedenis diverse scheepsnamen terugkeren.
Met de volgnummers tussen haakjes weet je tegelijk welk schip met die naam wordt aangeduid.
IALA:
--- Citaat van: L.Noorman op 18 oktober 2015, 22:35:20 ---In het plaatje linksboven zien we de 'Rheinland' van AG Ems, bij ons beter bekend als de Midsland (2)
--- Einde van citaat ---
Help me ff welke was de eerste?
EDIT: Redmer wist mij via WhatsApp het antwoord ter geven ;D Midsland(1)/Brandaris 1933
HansG:
--- Citaat van: IALA op 19 oktober 2015, 21:12:37 ---
--- Citaat van: L.Noorman op 18 oktober 2015, 22:35:20 ---In het plaatje linksboven zien we de 'Rheinland' van AG Ems, bij ons beter bekend als de Midsland (2)
--- Einde van citaat ---
Help me ff welke was de eerste?
EDIT: Redmer wist mij via WhatsApp het antwoord ter geven ;D Midsland(1)/Brandaris 1933
--- Einde van citaat ---
Heb ik er ook nog één; volgens mij zijn er maar 2 schepen met de naam 'Oost-Vlieland' geweest. Als het schip op de foto de Oost-Vlieland (3) was, welke waren dan de 1 en 2?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie