Schepen van Doeksen > Overige onderwerpen
(oud-) Bemanningsleden
Wouter B:
Allereerst mijn deelneming.
Maar inderdaad een mooie manier om respect en de laatste eer te bewijzen.
Sowieso is de funeraire cultuur op Terschelling een stuk intiemer dan in bijvoorbeeld de Randstad. Neem alleen al de traditie van het 'aanzeggen', of het gezamenlijk maaien van de kerkhoven om oost.
Wim Vink:
Kapitein Sip Cupido op het oude Vlielandje.
Een beminnelijk mens :)
foto: coll. Trudy Storm
Wim Vink:
Kapitein Gossen Gorter staat op de brug van de Schellingerland het oprijden van een auto te beoordelen.
Rechts staat aan de reling Kees Wiegman.
Harlingen omstreeks 1955.
foto: coll. Anneke Visser
Christian:
Een prachtig portret van de purser
Echter van de walmende sigaren uit het verleden op naar heden - en wie kent het niet:
„Namens de kapittein en zijn bemaning heet ik iedereen harttelijk welkom op de Mittsland...Tijdens de overtocht is ons buffet voor u geopentt.“
De stem van de omroeper op de Terschellinger veerboten streelt vaak het oor met een onmiskenbaar Duits accent, want deze hoort tot mijn (voormalige) landgenoot Ralf Weber. Fenomennal: Ik kan me vergissen, maar hij is soms ook oop één dag op twee veerboten tegelijk aanwezig :-) Meer dan een keer zag ik hem in ieder geval 's morgens bezig op de FRIESLAND; vervolgens werd in de middag even de MIDSLAND voor een extra rondje opgestoken – daar kwam ik hem daar ook weer tegen!
In een prachtige zomerse documentaire - met onder meer beelden van de brug van de FRIESLAND - vertelt hij in een interview voor de NDR in zijn moedertaal een heleboel over zijn werk en zichzelf [min. 35 --> 50]:
https://www.ndr.de/fernsehen/sendungen/landpartie_im_norden_unterwegs/Landpartie-Westfriesische-Kueste-mit-Audiodeskription,landpartie1346.html
PiebeJanMan:
Bedankt Christian, leuke aflevering!
Omrop Fryslan heeft afgelopen week "Wurkse noch" uitgezonden;
https://www.omropfryslan.nl/utstjoering/wurkse-noch-fan-7-febrewaris-2018-1845
--- Citaat ---Yn de fiifde útstjoering binne de presintatoaren op besite by Moniek fan Rederij Doeksen en by Marissa van Sake Store. Sjoerd stapt op de boat nei Skylge en makket mei Moniek de oertocht. Marc krűpt dizze wike yn 'e rol fan in echte personal stylist. Tegearre mei Marissa siket hy de moaiste klean by inoar.
--- Einde van citaat ---
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie