Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Koegelwieck - 1973
willem boot:
Fakta om Fartyg heeft wel meer andere inhoud voor begrippen. Verbouwing is te gemakkelijk, kijk maar eens naar de motoren, die zijn ook niet gelijk. Deze vroege series cats hadden een lijnenplan gemeen -maar ook dat lang niet altijd. Zusterschepen zijn in het algemeen min of meer identiek, toch zijn er meestal wel (soms erg) kleine verschillen.
De zusterschepen die FoF noemt, verdienen niet allemaal die term.
Wim Vink:
De eerste Koegelwieck in Harlingen, 27 juli 1984.
foto: © Wim Vink
Vriend:
Volgens mij is de Koegelwieck I thans Kilimanjaro al een tijdje niet meer in dienst. Op de site van Azam Marine is ze in ieder geval niet meer te vinden. Ben bang dat de oranje motorfiets ergens op de eeuwige jachtvelden rondrijdt. Wel vond ik deze nieuwe Kilimanjaro, of moet ik zeggen Kilimanjaro (2) ;D
Volgens het nieuwsbericht zou ze nu al in de vaart moeten zijn maar daar heb ik verder niets van kunnen vinden.
News Update
Our New Vessel
We are going to launch our 5th vessel by the end of May 2009. The vessel is built in Hobart ? Australia by Richardson Devine Marine Constructions Pty Ltd.
Length Overall 36.8m,
Passenger?s capacity 400
Vessel to be in Dar es Salaam expected by end of June 2009
Zie ook: http://www.azammarine.com/news.html:
Vriend:
De Koegelwieck (1) bij de Oranjewerf in 1974.
natureboy:
En links op de voorgrond de "Holland" in dok. eigenlijk nog een DD ook, prachtige foto's Jeroen.
Pieter
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie