Schepen van Doeksen > Actueel

Nieuws

<< < (19/127) > >>

PiebeJanMan:
Doeksen lanceert magazine en fotowedstrijd

Rederij Doeksen is druk bezig met marketing, onder andere onder de naam HE-LE-MAAL. Steeds meer marketing verloopt via het internet. Nieuw in deze is het magazine Vrij.

Het digitale magazine bevat video's en bewegende flash-delen en is daarmee alleen online te bekijken. Door het magazine krijg je meer informatie over Rederij Doeksen, de eilanden en de acties van de rederij.

Waarschijnlijk zal het magazine een aantal malen per jaar uitkomen, aangezien Doeksen dit de editie Zomer 2010 heeft genoemd. Rederij Doeksen beschrijft het magazine als "... een magazine vol leuke informatie over Terschelling en Vlieland, boeiende interviews en aantrekkelijke aanbiedingen. Lees, beleef de eilanden en kom helemaal in de vakantiestemming!"

Bekijk hier de eerste editie van het Vrij-magazine (Zomer 2010)

Fotowedstrijd

Naast het magazine Vrij heeft Rederij Doeksen een fotowedstrijd gelanceerd. Voor de winnaar looft Rederij Doeksen 100 euro aan  cadeaubonnen én een meet-and-greet met de kapitein uit. Rederij Doeksen zoekt de mooiste foto van wat er aan boord valt te zien en te beleven.

De ingestuurde foto's kunnen echter wel door Rederij Doeksen gebruikt worden voor promotionele doeleinden. Hier dien je namelijk akkoord mee te gaan bij het insturen van de foto. Dit betekent dat je je ingestuurde foto zo terug kunt zien op een poster of in het dienstregelingboekje van Rederij Doeksen.

De uitslag zal in de volgende editie van het Vrij-magazine gepubliceerd worden. Wanneer deze uitkomt, vermeldt Rederij Doeksen niet.

uw foto insturen voor de fotoactie

Bron: Veerbootinfo.nl

edit: Links aangepast, werkten niet. Excuses!

Marten-Jan van Zanden:
Graffitispuiters veerboot gepakt

WEST-TERSCHELLING -twee 21-jarige mannen uit West-Terschelling zijn in de nacht van maandag op dinsdag opgepakt op de Willem Barentszkade in hun woonplaats, omdat zij graffiti aan het spuiten waren op de veerboot De Friesland.

Getuigen hadden de politie gebeld. Agenten grepen het duo meteen in de kraag.

Echt ver waren de mannen nog niet, zo laat rederij Doeksen weten. Op de zijkant van de veerboot stond slechts ??n teken. De bemanning heeft de verf dinsdagochtend verwijderd.

Bron: Leeuwarder Courant

Overigens meld Omrop Fryslan dat de verdachten zelf de verf moesten verwijderen.

Bob Koetsier:
Het is nieuws van vorige week, maar toch:

Inbraak in veerboot Vlieland

VLIELAND - Uit een aangemeerde veerboot in de haven van Vlieland zijn in de nacht van maandag op dinsdag speelgoed en etenswaren gestolen.

De politie kon na de melding van inbraak in het schip van Doeksen aan de Havenweg achtereenvolgens een 18-jarige Amsterdammer en een 16-jarige jongen uit Pijnacker aanhouden.

De verdachten zitten vast voor nader onderzoek.

Leeuwarder Courant

PiebeJanMan:
Voorlichting over Wadden op veerboot

TERSCHELLING - De Waddenvereniging stuurt vanaf deze week elke vrijdag twee voorlichters mee op de veerboot Friesland van rederij Doeksen. Zij maken passagiers met behulp van vogelgidsjes, verrekijkers en wadwaaiers opmerkzaam op de vari?teit aan flora en fauna in het waddengebied.

De natuurkenners zijn tot eind augustus te vinden op de boten die om kwart voor tien en drie uur uit Harlingen vertrekken en op de boot van half vijf vanaf Terschelling.

Bron: http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/regio/article6251658.ece/Voorlichting-over-Wadden-op-veerboot

Kijk ook even naar de (belachelijke) reacties...

willem boot:

--- Citaat van: PiebeJanMan op  1 augustus 2010, 17:25:23 ---Voorlichting over Wadden op veerboot

TERSCHELLING - De Waddenvereniging stuurt vanaf deze week elke vrijdag twee voorlichters mee op de veerboot Friesland van rederij Doeksen. Zij maken passagiers met behulp van vogelgidsjes, verrekijkers en wadwaaiers opmerkzaam op de vari?teit aan flora en fauna in het waddengebied.

De natuurkenners zijn tot eind augustus te vinden op de boten die om kwart voor tien en drie uur uit Harlingen vertrekken en op de boot van half vijf vanaf Terschelling.

Bron: http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/regio/article6251658.ece/Voorlichting-over-Wadden-op-veerboot

Kijk ook even naar de (belachelijke) reacties...

--- Einde van citaat ---
Stond ook al in de HC. De commentaren zijn van fervente rederij-vreters, die kom je bij elk stuk van de LC tegen. Dit soort ontwikkelingen speelt in op de visie die men denkt dat de toerist op het eiland heeft, "beeldvorming" dus. Soms krijg ik een beetje de indruk dat dit ietwat Grachtengordelachtig of Gooisch aan het worden is. Ik zie nog steeds niet is wat een Oerol, een Ellen ten Damme of een Frits Westers nu zo typisch met TS verbindt. het lijkt erop, dat dit cultuurpatroon zo langzaamaan het eigen patroon van de eilanders zelf aardig aan het verdringen is.
We kunnen daar allemaal over oordelen wat we willen, kennelijk is dit de ontwikkeling die men wenst. Als ik in mijn stameiland Schouwen kom, zijn mijn kennissen en ik heel blij met elkaar omdat we 'onder elkaar" zijn en verder onze eigen taal kunnen spreken. Zo gauw je de straat opgaat hoor je alleen Hollands en dan vaak met Gooische "r"-varianten van alle soort.
Het is jammer, maar de plaatselijke cultuur schijnt tegen de veralgemenisering van de Hollandse cultuur niet op te kunnen.

Geef mij maar TS in januari zonder enige toerist of matrasfiguur.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie