Schepen van Doeksen > Actueel
Nieuws
PiebeJanMan:
Ja zelf ook wel meegemaakt als ik uit de trein kwam... Goedkoopste, en aansluiten op de trein en blabla.
Gisteravond toevallig ook even in Harlingen en zag ik het aangeplakte A4tje ook hangen toto 4x toe ofzo. Had dit soort dingen al zien aankomen met deze man. Haha valse concurrentie!
PiebeJanMan:
Fuotgongersbr?gen Flyl?n der?t
25-09-2009 | 19:48
De fuotgongersbr?gen fan de feartsjinst yn Harns en op Flyl?n binne fan sneon ?f tydlik b?ten gebr?k. De minsken moatte no fia de autobr?ge de boat op. Rykswettersteat konstatearre freed dat de kabels d?r't de br?gen oan hingje net mear oan alle easken foldogge.
De br?gen binne ?t foarsoarch b?ten gebr?k steld. Der hat gjin gefaar west foar de passazjiers, omdat de kabels der allinnich foar binne om de br?gen op en del te heljen.
Ien en oar hat gjin gefolgen foar de tsjinstregeling. It fermoeden bestiet dat der troch in konstruksjeflater slitaazje yn de kabels ?ntstien is. Dit hie op de'n duer gefaarlik wurde kinne foar dejinge dy't de br?ge betsjinnet.
Bron: http://www1.omropfryslan.nl/Mear_Nijs_62689.aspx
Vertaling:
Voetgangersbrug Vlieland buiten gebruik
De voetgangersbruggen van de veerdienst van Harlingen en op Vlieland zijn vanaf zaterdag tijdelijk buiten gebruik gesteld. De mensen moeten nu via de autobrug aan boord. Rijkswaterstaat constateerde vrijdag dat de kabels waar de bruggen aan hangen niet meer aan de eisen voldoen.
De bruggen zijn uit voorzorg buiten gebruik gesteld. Er heeft zich geen gevaar voorgedaan voor de passagiers, omdat de kabels alleen zijn om de brug op en neer te laten gaan. Het heeft geen gevolgen voor de dienstrgeling. het vermoeden bestaat dat er door een constructiefout slijtage in de kabels is ontstaan. Op den duur had dit een gevaar op kunnen leveren voor degene die de brug bedient.
Jammer voor de Boer en de Groot, hopelijk is het een klein foutje. Gelukkig weinig gevaar voor de passagiers, de waldienst moet alleen even oppassen voor vallende bruggen ;)
Vriend:
Artikel dat stond in een mail die ik afgelopen week van Doeksen ontving. De boel is door de spreekwoordelijke mangel gehaald met onderstaand resultaat als gevolg. Bron: Rederij Doeksen.
Doeksen opnieuw ISM- en ISO-gecertificeerd
Kwaliteit Doeksen gecertificeerd
Eind juni en begin juli is door Lloyd's Register (de bekende internationale, onafhankelijk classificatiebureau) een groot aantal audits gedaan op onze schepen en kantoorlocaties. Het doel was Rederij Doeksen te toetsen voor de uitgifte van nieuwe ISM- en ISO-certificaten. Lloyd's Register evalueerde alle procedures binnen de Rederij op allerlei vlakken en oordeelde dat Doeksen opnieuw ruimschoots voldoet aan de gestelde eisen. Inmiddels hebben we de definitieve certificaten mogen ontvangen.
Het ondergaan van audits voor ISO- of ISM-certificering is niet verplicht, maar de Rederij vindt het belangrijk te voldoen aan internationale kwaliteitsstandaards. We zijn er dan ook erg trots op dat het management en de medewerkers van Rederij Doeksen opnieuw voldoen aan beide kwaliteitscodes!
ISM staat voor International Management Code for the Safe Operation of Ships and for Pollution Prevention. Bedrijven die voldoen aan de eisen van deze code werken voortdurend aan optimale veiligheid en kwaliteit, vermindering van vervuiling en verbetering van arbeidsomstandigheden.
Wie het internationaal erkende ISO-certificaat behaalt, streeft er aantoonbaar naar de klanttevredenheid te verhogen. Daarnaast zijn kwaliteitsbeleid en bedrijfsprocessen schriftelijk vastgelegd en de producten of diensten voldoen aan de wettelijk gestelde eisen.
Jan van de Witte:
Arriva en Doeksen nieuwe exploitanten waterbus
11 november 2009
Arriva en de Koninklijke Rederij Doeksen verzorgen de komende twaalf jaar het personenvervoer over water in onze regio. De nieuwe vervoerder neemt de diensten over van Waterbus BV.
Volgens de Provincie Zuid-Holland kwamen Doeksen en Arriva met de beste aanbieding. In hun aanbod blijft het aantal afvaarten zo goed als gelijk en komen er extra vaarten bij in het weekend in de periode april tot en met oktober.
Zo komen er in het weekend uurdiensten naar Sliedrecht en vaart de ferry 's avonds twee uur langer tussen Dordrecht en Rotterdam en tussen Zwijndrecht, Papendrecht en Dordrecht. Bovendien komen er halfuurdiensten tussen Dordrecht en Rotterdam. De nieuwe dienstregeling gaat per 1 januari in.
In de komende jaren worden de schepen gerenoveerd en worden twee nieuwe in de vaart gebracht. Volgens de Doeksen en Arriva komt er voor de reiziger meer service aan boord, zoals dynamische reisinformatie en catering.
Arriva is vooral bekend van het busvervoer. Daarnaast laat dat bedrijf ook treinen rijden, bijvoorbeeld op het spoor tussen Dordrecht en Leerdam. Rederij Doeksen was een van de oprichters van de Fast Ferry, die later opging in de Waterbus. Zij verzorgen ook het veer tussen een paar waddeneilanden.
Bron:http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws
groetjes Jan
willem boot:
--- Citaat van: OLAU-fan op 13 november 2009, 00:03:40 ---Uit bovenstaand bericht m.b.t. de Waterbus neem ik aan dat ze de huidige vloot overnemen. Wat ik als variatie daarop had verwacht dat Connexxion de PIET HEIN en WITTE DE WITH eventueel zou behouden om op een ander werkgebied te worden ingezet.
--- Einde van citaat ---
Verkeerde aanname die ook niet logisch is. Bij dit soort "inschrijvingen" gaat de overheid ervan uit dat het dienstbetoon minimaal gelijk blijft en dus heb je het minimale aantal schepen nodig. Alles komt dus mee. De nieuwe Doeksen-Arriva combinatie zal een nieuwe boot aanschaffen (denk erom: voor de BV Waterbus) en ik denk, dat dat iets zal worden voor de hoofdlijn R'dam-Dordrecht, waar ze weer naar de halfuurdienst willen. Dat is het oorspronkelijk uitgangspunt van Fast Ferries, dat destijds onmogelijk gemaakt werd door klachten over golfbeweging/circulatie.
Overigens is het zo, dat men niet "de vloot overneemt", maar het beheer gaat voeren over de bestaande Besloten Vennootschap. Er wordt dus geen eigendom van schepen overgeschreven.
Nu Maassluis-Rozenburg nog en dan zitten we weer op de situatie van een paar jaar terug, waarin alleen Arriva nieuwe partij is.
Het is een goed voorbeeld van de gevolgen van het inschrijvingssysteem: bergen papier.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie