Schepen van Doeksen > Actueel

Nieuws

<< < (5/127) > >>

Hunter:
Hallo allemaal,

Ik wilde nog even mededelen dat ik vrijdag nog met spoed met de tempest 2 mensen van de friesland af moest halen moesten doen aan stuurboord zijde van het schip de mensen oppikken wel een hele belevenis. dacht laat ik het even melden misschien dat er forum leden aan boord waren was rond kwart over 11 ofzo in de ochtend missschien dat er foto's zijn?

Hunter:
Hallo allemaal,

kwam net aan in Harlingen en ik hoorde dat de koegelwieck stuk is. Ik zag al toen hij de haven van terschelling wilde verlaten dat wilde niet echt lukken maar naar wat heen en weer wrikken is het toch gelukt de half 5 rit te doen. Maar de half 6 rit ging dus niet door van de koegelwieck en de half 7 koegelwieck van terschelling gaat ook niet!! Nu vaart de Midsland en de Friesland straks nog. De Friesland is net om kwart voor 8 vertrokken en ik denk dat het wel een laatertje word bij doeksen vandaag!!!

Bob Koetsier:
Dit was al eerder bekent volgens mij, maar staat vandaag in de LC, dus plaats het maar even:

Veerboten rookvrij

HARLINGEN - Rokers mogen straks alleen nog op het dek van de veerboten naar Vlieland en Terschelling. Rederij Doeksen verbiedt per 1 januari het roken in de salons. Daarmee loopt de reder vooruit op het rookverbod voor de horeca, dat op 1 juli ingaat.

Nu mogen passagiers nog wel roken in een bar aan boord. ,,Omdat alle rokers daar zitten, staat het er de hele dag blauw van de rook'', vertelt directeur Paul Melles van Doeksen. De rookbar is de minst favoriete werkplek aan boord.

Bron

Bob Koetsier:
Actiedreiging bij veerdienst houdt aan

HARLINGEN - De kans dat het personeel van Rederij Doeksen acties gaat voeren, is nog aanwezig. Sinds het vastlopen van de cao-onderhandelingen begin deze maand heeft de werkgever formeel nog geen loonbod op tafel gelegd.

Gisteren liep de deadline af. Volgende week peilen de bonden CNV en FNV de actiebereidheid onder het personeel. De directie heeft alleen informeel iets losgelaten, zegt FNV-bestuurder Piebe van der Molen.

Leeuwarder Courant

PiebeJanMan:
Op www.rederij-doeksen.nl:

Internet aan boord
25-06-2008

Gratis internet aan boord: voor veel passagiers een grote wens. Tijdens de dokperiode van een aantal schepen is dit dan ook gerealiseerd. Wie een laptop meeneemt, voorzien van een draadloze modem, kan aan boord van de ms Vlieland, ms Friesland en de ms Tiger gratis gebruik maken van het internet.

Uit ervaring kan ik wel zeggen dat de verbinding regelmatig wegvalt: vooral bij snelle koerswijzigingen, midden op zee (zoeken tussen ontvanger op het eiland en Harlingen) en waarschijnlijk ook als er veel gebruikers zijn (MSNen raad ik dan ook niet aan :P). Bovendien is het ook niet supersnel, maar in ieder geval wel een mooie service voor de passagiers.

Bied misschien ook mogelijkheden voor de rederij om een live webcam op de schepen te zetten  8) ?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie