Schepen van Doeksen > Actueel

Nieuws

<< < (35/127) > >>

arie18:
Hoi

ik heb heb bericht van die link van Redmer even in het nederlands vertaalt
en wat ik er van dacht dat doeksen een schip heeft besteld bij south boats omsat de Spike Islander van waddentaxi momenteel in IJmuiden ligt voor de Ijmuiden wind farm willen ze misschien wel een nieuwe boot laten bouwen dat de spike islander samen met de zeehond weer met passagier kan varen

ik weet niet of ik heb goed gedacht heb maar dit denk ik

Groet Arend

PiebeJanMan:
Zou me niets verbazen inderdaad. Ik denk dat Doeksen zich goed beseft dat ze het hun niet kunnen veroorloven dat de Zeehond in storing is en er geen (eigen) vervanging beschikbaar is. Dan krijgen we dezelfde verwijten als bij EVT...

PiebeJanMan:
Rijkswaterstaat blijft benadrukken dat het Schuitengat op het moment niet beste vaargeul is naar Terschelling:

http://www1.omropfryslan.nl/81494/Schuitengat-net-geskikt.aspx

http://www.omropfryslan.nl/nijs/schuitengat-net-geskikt

--- Citaat ---It Schuitengat is gjin goed alternatyf foar fargeul De Slenk tusken Harns en Skylge. Rykswettersteat hat dêrfoar djiptemjittings dien. De konklúzje is dat it Schuitengat tusken Skylge en Flylân gjin natuerlike geul mei foldwaande breedte en djipgong is.

Op Skylge wie de fraach oft it Schuitengat brûkt wurde koe, omdat de fearboat ferline wike yn De Slenk fêstrûn wie. Earder wie it Schuitengat wol de wichtichste ferbining tusken Harns en Skylge.
--- Einde van citaat ---

BS8:
Ben er met de laatste HT overheen gelopen ;D, het verbaasd me dus niets.
Dat was wel met laagwater nieuwemaans spring, er stond nog nauwelijks 2dm water.

Wel heb ik horen zeggen dat de stroming en daarmee eventuele geulvorming aan het veranderen is.
Er moeten eerst nog veel zandkorreltjes verplaatst worden wil het weer een bruikbare vaarweg worden, maar wie weet wat de natuur nog in petto heeft.

groet Ron

Marten-Jan van Zanden:
Zomerforummeeting is afgelast.

Dit in verband met de te verwachten slechte weersomstandigheden voor Zondag A.S.

We gaan met elkaar een nieuwe datum bepalen.

Voor verdere info: zie topic Zomermeeting 2011

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie