Schepen van Doeksen > Actueel
Nieuws
OLAU-fan:
Om aan het ge-IWAB over de begrippen baggeren en baggerschip een eind te maken adviseer ik om het boekje "Baggeren voor dummies" van fa. Jan de Nul Group (http://www.jandenul.com/) er op na te slaan.
Enkele citaten uit dit boekje:
Deze cursus geeft vooral het natte grondverzet aandacht, hetgeen in de praktijk met
‘baggeren’ wordt aangeduid.
Baggertechnologie is een erosie-, transport- en sedimentatieproces van grond of
gesteente, dat door menselijk ingrijpen wordt teweeggebracht en gestuurd met daarvoor
geëigende werktuigen, met het doel ‘grondconstructies’ te realiseren of bouwstoffen of
ertsen te winnen.
Sleephopper: (TSHD) zelfvarend baggerschip uitgerust met zuigbuizen waarmee de
grond wordt opgezogen en allerhande mogelijkheden om de lading te lossen.
(bodemdeuren, leegzuigkanalen, etc..)
Aan ieder baggerschip wordt naast een minimum vrijboord ook een minimum
Baggervrijboord toegekend. Het toegestane Baggervrijboord is geldig voor een
beperkt vaargebied. De wijze waarop het Baggervrijboord op het schip wordt
aangegeven verschilt per land. In Nederland en ook in vele andere, doch niet in alle landen, bedraagt
het Baggervrijboord de helft van
Het begrip Baggerschip is volgens hen dus een algemene benaming.
Ander leuke sites:
http://www.theartofdredging.com/topics.htm
http://www.dredging.com/
EINDE INTERMEZZO
A.s. vrijdag hoop ik de TIGER volop in bedrijf op foto vast te leggen.
willem boot:
Het is moeilijk om deernst van de humor te onderscheiden. Niettemin: Jan de Nul is toch een Belgische onderneming? ;D
Jan van de Witte:
Hoi daar,
Dan maar even de dikke van dale nagekeken en dit gevonden:
baggerschip
bag·ger·schip
zelfstandig naamwoord; het
1.
schip waarin het opgebaggerde slib gestort wordt
synoniem: baggerschuit.
hopperzuiger
hop·per·zui·ger
zelfstandig naamwoord; de (m)
1.
zandzuiger die het zand in eigen bun bergt
vergelijk hopper1 (2)
baggeren
bag·ge·ren
baggerde; heeft gebaggerd
(bij uitbreiding, mbt. bagger) van onder water van de vindplaats naar elders transporteren, om die plaats uit te diepen, ofwel om de opgehaalde specie nuttig te gebruiken, bv. als vulmateriaal of voor industriële doeleinden
•
grind, tin, turf, zand baggeren (dergelijke verbindingen worden ook aaneengeschreven)
Dus volgens mij heeft echt iedereen gelijk. Alleen het zand word door beunschepen opgehaald voor transport land inwaarts.
Groetjes Jan
PiebeJanMan:
Doeksen gaat ook nog in de offshore....?
Wel weer opvallend dat er waarschijnlijk nog extra schepen worden besteld bij South Boats!
http://worldmaritimenews.com/archives/20188
--- Citaat ---The Netherlands: Workships Contractors and Doeksen Family Expand into Offshore Wind Industry
Dutch offshore and ferry operating companies Workships Contractors and the Doeksen family announce their continued expansion into the service sector of the offshore wind industry by signing a Heads of Agreement for an Anglo-Dutch co-operation with Offshore Wind Power Marine Services Ltd, one of the longest serving companies in the wind farm transfer vessel market.
Recently Workships and Doeksen announced their support for BMO Offshore, the offshore wind measurement solutions provider based in The Hague, the Netherlands and now the growth continues into the wind farm transfer vessel market.
This co-operation agreement allows OWPMS to continue expanding its fleet of South Boats Special Projects catamarans and to take advantage of the operational and marketing infrastructures available within Workships and Doeksen. Through this, OWPMS can continue to be a leader in a market where certification, increased capability vessels and management systems are becoming more and more important.
The current contracts held by OWPMS will continue unchanged and we will be looking forward to welcoming new clients to the current fleet of 8 service vessels in the combined fleets, ranging from 12 meter GRP to 15 meter aluminum design. As part of the co-operation agreement, Letters of Intent will be signed with South Boats Special Projects for two 21 meter, DNV Classed Wind Farm Service Vessels for delivery in early 2012. OWPMS and their partners are continuing their relationship with South Boats which started in 2003, as South Boats is known as the industry standard boat for providing wind farm transfer services.
Workships Contractors BV is a privately owned ship and project Management Company based in Rotterdam, The Netherlands and has been providing services to the offshore industry since 1988. The Doeksen family has been involved in the Dutch shipping industry since 1908. Rederij Doeksen operates fast and conventional passenger and car ferries to the Frisian Islands and two 12 meter South Boats as water taxis/wind farm transfer vessels in the Dutch wind sector. In addition, Doeksen operates a fleet of 9 low wash fast passenger ferries in the Rotterdam area via the Waterbus consortium with Arriva Nederland BV. OWPMS cofounders have been involved in servicing offshore wind farms since the beginning of the industry in the UK, by providing services to the UK’s first large scale offshore wind farm North Hoyle and through innovation and experience commissioned the first purpose built wind farm service vessel which was introduced in 2006. The Company is still providing services to North Hoyle 8 years later.
OWPMS in co-operation with Workships Contractors and the Doeksen family aim to continue being the number one provider of quality transfer and in-field services to the offshore wind farm industry in the UK, Europe and further afield by combining the experience and knowhow of fast crew vessels, accommodation vessel experience, fast ferry operations and offshore oil and gas operations.
--- Einde van citaat ---
Humtidumty:
Dat zal vast onder een andere (nieuwe?) BV uit de holding komen.
Ze hebben natuurlijk ook wel door dat wind booming is en dat we veel kans op molens aanleggen hebben.
Niet voor niets is 1 van de 2 waddentaxi's constand al anders ingezet. Dus Doekoes halen...
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie