Schepen van Doeksen > Actueel
Nieuws
Leen:
Iets heel anders.
In het jaar 2015 moeten de schepen op de Noordzee voldoen aan de nieuwe eisen m.b.t de uitstoot van zwavel e.d.
Ook de ferries moeten daar in mee.
Hoe zit het met de diensten over de Waddenzee, voldoet de huidige vloot?
Leen
PiebeJanMan:
De schepen varen al op 4-takt, dus dan is het alleen een kwestie van zwavelarme brandstof gebruiken. En daar zijn verder geen aanpassingen voor nodig.
Met LNG wordt de zwaveluitstoot overigens nul (of in ieder geval marginaal)
Vriend:
--- Citaat van: PiebeJanMan op 13 mei 2011, 19:19:01 ---De schepen varen al op 4-takt, dus dan is het alleen een kwestie van zwavelarme brandstof gebruiken. En daar zijn verder geen aanpassingen voor nodig.
Met LNG wordt de zwaveluitstoot overigens nul (of in ieder geval marginaal)
--- Einde van citaat ---
TESO is met de Dokter Wagemaker al een paar jaar bezig met GTL (Gas-To-Liquids). Meer informatie hierover is op hun site te vinden http://teso.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=119&Itemid=164&lang=nl
Of hiervoor nog specifieke aanpassingen aan de motoren nodig zijn, weet ik niet.
willem boot:
--- Citaat van: Vriend op 13 mei 2011, 20:37:34 ---
--- Citaat van: PiebeJanMan op 13 mei 2011, 19:19:01 ---De schepen varen al op 4-takt, dus dan is het alleen een kwestie van zwavelarme brandstof gebruiken. En daar zijn verder geen aanpassingen voor nodig.
Met LNG wordt de zwaveluitstoot overigens nul (of in ieder geval marginaal)
--- Einde van citaat ---
TESO is met de Dokter Wagemaker al een paar jaar bezig met GTL (Gas-To-Liquids). Meer informatie hierover is op hun site te vinden http://teso.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=119&Itemid=164&lang=nl
Of hiervoor nog specifieke aanpassingen aan de motoren nodig zijn, weet ik niet.
--- Einde van citaat ---
Daarvoor waren aanpassingen nodig in de verstuivers.
Leen:
Vrienden zo makkelijk komen jullie er niet mee weg.
De grote ferry rederijen geven aan dat de kosten door de nieuwe emissie eisen sterk naar boven zullen gaan wat ten koste gaat van de marges en veel hogere tarieven, aldus bijvoorbeeld Stena Line.
Bij Teso, Doeksen en Wagenborg ook zo?
Leen
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie