Schepen van Doeksen > Actueel
Nieuws
PiebeJanMan:
Nee 4x op en neer is nog nooit voorgekomen. Maar dat is deze keer ook niet zo. Het schip blijft in Harlingen liggen, dus is het 3,5 keer op en neer.
In de dienstregeling:
Za, 30-04-2011 08:15 Veerdienst
(En die zaterdag vaart de Midsland dus ook 3,5 keer op en neer)
En dat is wel vaker voorgekomen ;)
De bemanning van het schip gaat circa 10-15 minuutjes voor afvaart klaarmaken. Catering mag 3 kwartier voor afvaart beginnen, maar dan moet ie wel met passagiers varen natuurlijk.
nagier:
Oke je heb gelijk ik keek niet naar de zaterdag, de veerboot blijft dus in Harlingen.
Waar slaap de bemaning en als ze klaar zijn met varen.
Als ze aanlegen (eind dienst)wat doen de bemaning dan zijn ze gelijk klaar of moet ze nog 1 uur werken bv schoonmaken.
PiebeJanMan:
Bemanning slaapt in de hutten van de Midsland. Bemanning stopt motoren en legt de trossen goed voor de nacht, 10 minuten na aankomst zijn ze klaar met werken. Catering moet nog wat schoonmaken en is afhankelijk van drukte hoe laat die klaar zijn. Op de Midsland kan dat 5 minuten na aankomst tot een half uur na aankomst zijn.
marten:
Oeps ;D
wo 27 apr 2011, 05:30
Ambtenaren spannen samen met reder
door Martijn Koolhoven
HARLINGEN - De prijzen van de veerdiensten naar Vlieland en Terschelling zijn jarenlang kunstmatig hoog gehouden doordat topambtenaren onder één hoedje speelden met de, tot voor kort, enige aanbieder van de veerdienst, rederij Doeksen.
Topambtenaren van het voormalige ministerie van Verkeer en Waterstaat spanden, zo blijkt uit vertrouwelijk emailverkeer, samen met de leiding van de rederij om nieuwkomers op het Wad te weren.
De financiële belangen zijn groot: de winst die wordt gemaakt op de veerdiensten naar Vlieland en Terschelling wordt geschat op circa €12 miljoen.
Klokkenluider
Een klokkenluider van het huidige ministerie van Infrastructuur en Milieu heeft vier computerschijven gelekt met 3500 interne emailtjes van de directie Rijkswaterstaat waaruit een en ander blijkt. De schijfjes zijn in een enveloppe bezorgd bij de drie ondernemers die met de nieuwe veerbootdienst EVT de afgelopen jaren getracht hebben het monopolie van rederij Doeksen te breken.
Uit het emailverkeer blijkt dat topambtenaren hun stukken deels lieten schrijven door medewerkers van rederij Doeksen en dat deze veerbootdienst de ambtenaren juridische bijstand bood voor het geval ze in de problemen zouden komen bij het afhouden van concurrenten. In de ‘zeeslag’ om nieuwe veerverbindingen tussen de Waddeneilanden en het vaste land, mailt een ambtenaar van Rijkswaterstaat aan een collega: “De regie ligt bij Doeksen. Het ODC (dienstencontract, red.) is indertijd vóór en dóór Doeksen opgesteld…”
Rechtszaak
Het uitgelekte emailverkeer vormt een belangrijk ingrediënt in een rechtszaak die nieuwkomer Eigen Veerdienst Terschelling (EVT) nu heeft aangespannen tegen de Staat der Nederlanden, de gemeente Terschelling en jarenlange monopolist TSM (Rederij Doeksen). In de dagvaarding stelt EVT jarenlang te zijn gedwarsboomd bij het opzetten van nieuwe veerdiensten tussen Harlingen en Vlieland en Terschelling. Het afschermen van de monopoliepositie van TSM door de Staat der Nederlanden en de betreffende gemeenten betitelt EVT in de dagvaarding als een “onrechtmatige daad”. Het dwarsbomen van de nieuwkomer is volgens de advocaat van EVT, mr. Pieter Huisman, ook in strijd met het Europees recht.
Bron: De Telegraaf
Humtidumty:
'Topambtenaren spanden samen met rederij'
(bron: nu.nl)
Ook hier wordt gesproken over het eerder genoemde stuk.
Het wordt met zekerheid een vuile oorlog zo te zien.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie