Schepen van Doeksen > Actueel

Nieuws

<< < (25/127) > >>

willem boot:

--- Citaat van: OLAU-fan op  9 april 2011, 15:02:35 ---Dat is positief nieuws van Doeksen, het "onRotterdamsen" van grootschalige contracten. Hebben ze soms in ons EVT-topic meegelezen..? :P

De eilander economie is verder gebaat bij kleinschalige activiteiten en spreiding van geldstromen en macht. Dit lijkt een stap in de goede richting, echter laten we ons niet vergissen. Neven-effect voor Doeksen is dat men een klant voor de totale goederenstroom heeft zekergesteld, want Doeksen kennende zal onderdeel van het contract zijn dat doeksen het exclusieve vervoer heeft voor alle overzeese transporten door Kooyman. Dit zagen we ook bij diverse eilander evenementen die gesponsord worden door Doeksen: die mogen in hun publicaties zelfs niet noemen dat er een "andere" reder is die ook vervoer tussen Harlingen en Terschelling verzorgt. Ook het grote OEROL-festival dient zich aan de eisen te houden. Heb dit ooit eens van de OEROL-organisatie als reactie teruggemaild gekregen, n.a.v. een tip door mij op hun site dat er meer vervoerders zijn naast Doeksen. Er dient dus censuur te worden toegepast... :-\ :-\ :-\

Doeksen is de markt de baas. Of je het nou fijn vindt of niet...

--- Einde van citaat ---

Als ik het mij goed herinner is de bekende drankengroothandel al lang geen pure eilander zaak meer, maar is die  overgenomen door een of andere brouwerij. In elk geval is die drankengroothandel helemaal zo eilands niet, want ze zijn aangesloten bij een centraal inkopend grootverband. Er is dus een dikke kans dat we hier een organisatie hebben die wellicht wat vastewalse banden heeft.

Echt "kleinschalig".  ;D

Dat Doeksen de baas is en dus nog meer de baas wordt wegens de concessie hebben wij, naar ik mij meen zeer levendig te herinneren, te danken aan de Staat der Nederlanden, statutaire zetel Den Haag of zo. Hoog tijd om de toko eens te "OntHagenezen".  ;D ;D ;D ;D

RoDe:
Beste,

West Aleta (oei bijna met een "H"geschreven, leve de google ;))is de drankengroothandel, Kooyman Grootverbruik staat los van de drankenhandel.

Groet,

Robin

willem boot:

--- Citaat van: RoDe op 11 april 2011, 20:15:58 ---Beste,

West Aleta (oei bijna met een "H"geschreven, leve de google ;))is de drankengroothandel, Kooyman Grootverbruik staat los van de drankenhandel.

Groet,

Robin

--- Einde van citaat ---

Dank je wel!

nagier:
Heb vernomen via een internet site dat er veel menssen op Terscheling klagen over de winter dienst regeling vooral de weekend?
Weet iemand of Doeksen een andere diensregeling gaat maken of blijft hetzelfde in seizoen 2011-2012.
Stond in een plaatselijke krant op Terscheling.

willem boot:

--- Citaat van: nagier op 16 april 2011, 13:14:00 ---Heb vernomen via een internet site dat er veel menssen op Terscheling klagen over de winter dienst regeling vooral de weekend?
Weet iemand of Doeksen een andere diensregeling gaat maken of blijft hetzelfde in seizoen 2011-2012.
Stond in een plaatselijke krant op Terscheling.

--- Einde van citaat ---
Op zondag is het in de gewone dienst nogal matig 's winters, 2 afvaarten, 's morgens geen normale boot, maar dat is al sinds mensenheugenis zo. Zaterdag is wat ruimer en verder is de hele dienst ruimer dan een jaar of xxxx terug.
Traditioneel waren er op de werkdagen 's winters drie normale boten behalve op dinsdag en donderdag (geen middagvaart, die werd dan 's zomers wel gevaren), op zondag geen vroege. Tussenboten stonden niet in de dienstregeling, of de normale dienst werd met twee schepen uitgevoerd. Nu kan je de tussenboten + extra afvaarten gewoon op de web site vinden.
Ik zie niet zo gauw verbetering ten opzichte van nu komen, wat heeft te maken met de geringe bezetting die men al jaren meemaakt op de tijden dat die boten niet varen. De sneldienst geeft behoorlijk wat betere verbindingen en tijden. Het is een typisch discussiepunt dat op alle eilanden voorkomt. Op Texel wordt er altijd geklaagd over de laatste boot, die is te vroeg, of men kan niet naar de schouwburg op de wal. Later is dat opgelost door de Koegelwieck daar af te huren.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie