Schepen van Doeksen > Actueel
Nieuws
PiebeJanMan:
MS Midsland korte tijd vast op zandbank
15-12-2010
Gisteravond heeft het MS Midsland korte tijd vastgezeten op een zandbank. Het schip kwam snel weer los, want door achteruit te slaan kon het op eigen kracht loskomen. Waar het schip vastgezeten heeft, is niet bekend, maar dit is waarschijnlijk bij de Richel geweest . Wat de exacte oorzaak is, is niet bekend, maar is waarschijnlijk een stuurfout. Of er schade aan het schip is, is niet bekend. Het schip hoeft in ieder geval niet naar de werf voor reparatie en zal volgens dienstregeling blijven varen.
Het MS Midsland vaart tijdelijk op de dienst Harlingen – Vlieland v.v., omdat het MS Vlieland met technische problemen in Harlingen ligt. Waarschijnlijk heeft het een gebroken schroefas. De Vlieland had geen gebroken schroefas, maar de schroefas was wel in de soep gelopen, bij de conus.
MS Midsland bij Vlieland (archieffoto)
http://www.veerbootinfo.nl/2010/12/ms-midsland-korte-tijd-vast-op-zandbank/
PiebeJanMan:
Ik ben benieuwd... Gaat de sneldienst er bijna uit vanwege het ijs of is het zo erg nog niet...?
Bert Gritter:
Ik zie op AIS dat alle schepen nu getoond worden. Zelfs met het goede categorie.... Koegelwieck en tiger als hogesnelheidsschip. Ook de Noord-Nederland als cargo.
Evert Jan:
Volgens mij alleen de Midsland nog niet (of het staat uit?), zie 'm op de webcams aankomen maar niet op mijn AIS site...
PiebeJanMan:
Klopt, de Midsland heeft geen AIS, ik meende met het oog op de vervanging en de 'geringe' inzet.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie