Schepen van Doeksen > Actueel

Nieuws

<< < (21/127) > >>

Wim Vink:
@ Allen:
Zullen we dit soort discussies houden op het topic De Zeevaert?
Dan kan dit topic gereserveerd blijven voor het echte Nieuws.
Bij voorbaat dank.

willem boot:

--- Citaat van: OLAU-fan op 16 augustus 2010, 19:34:01 ---Nieuwsbericht op LC, met de titel Dronken man (72) ramt hek op veerboot

http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/regio/article6315623.ece/Dronken-man-%2872%29-ramt-hek-op-veerboot

--- Einde van citaat ---

Ach ja, komkommertijd. De reacties zijn zoals gewoonlijk in dit soort situaties weer van bedenkelijk gehalte. Een ervan is echter wel aardig:

"De boten van Doeksen mogen breder. De Friesland is safe voor je auto maar de Midsland daar moet je uit het dak klimmen en raakt je auto geschadigd omdat de mensen er niet of nauwelijks langs kunnen lopen. Heel vervelend. een deuk en een kras in mijn nieuwe auto en klimmen over de bijrijdersstoel om eruit te komen Schande zoveel geld betalen...zou geld toe moeten krijgen."

De Midsland is een ontwerp uit de tijd dat de personenwagens gemiddeld nog wat smaller waren dan nu. Dit geeft mooi aan waarom een rederij tijdig moet vernieuwen. Overigens zorgen allerlei "belastingvoordelen" er nu weer voor dat er veel wat smallere wagentjes worden verkocht. Dat pleit er weer voor om oudere boten langer in dienst te houden.  ;)

PiebeJanMan:
Nieuwe filmpjes met veiligheidsinstructies

http://www.jbfmultimedia.nl/nieuws/rederij-doeksen-veilig-naar-de-overkant

willem boot:

--- Citaat van: dageraad op 17 augustus 2010, 06:34:56 ---Misschien remt de breedte van de Midsland het patserbakkenvolk met zijn vaak zwarte Cayennes, Q 7's, Hummers, en Range Rover Sport (uiteraard met verduisterde ramen) een beetje om hun bezit mee te slepen naar de Terschelling en daar de wegen en dorpen nog meer te verstoppen als ze al zijn. (straks de parkeerplaatsen ook maar verbreden?). Dus ik zou zeggen: als je niet uit het dak wilt klimmen, laat je je auto toch lekker in Harlingen staan en neem je de fiets.

Pieter

--- Einde van citaat ---

Pieter, ik voel helemaal met je mee, maar ik probeerde het wat algemener te bekijken. Paar voorbeelden:

- Zowel Schulpengat als Dokter Waghemaker (2)  van TESO kregen bredere rijstroken omdat de gemiddelde breedte van de gemiddelde personenauto in de loop van de jaren was toegenomen.
- Iets persoonlijker: Ik begon ooit auto te rijden in iets dat slechts het voorkomen van een motor vertoonde en vier wielen had: een Eend (zaliger nagedachtenis). Er zat ook een stuurwiel op dat bedoeld was als continue oefening voor de biceps. Na x oude en twee nieuwe te hebben versleten, kwam er een BX (AX was er nog niet). Die was wat breder. Na x BX-en was het alternatief een Xantia, ook weer breder, ook die ging helaas uit de productie en toen werd het de C5. Ook weer breder. Dat gebeurde ook bij andere -in mijn ogen uiteraard mindere  ??? - merken dan de Double Chevron. Zie de ontwikkeling van -ik krijg het bijna niet uit m'n strot  :-\ - de VW Golf. Overigens ben ik gelukkig weer sinds enige tijd "gereduceerd" naar de onovertroffen Xantia, voor mij persoonlijk (en misschien wel voor iemand anders ook, maar dat kan en mag worden betwijfeld ;) ) de beste Franse auto ooit gemaakt, terwijl-ie toch niet zo reusachtig is als de PC Hooft-trekkers die jij op TS signaleert.

Mijn opmerking over de breedte van auto's had dus geen betrekking op het patsersblik dat tegenwoordig op terreinbanden achter de Aldi staat geparkeerd of ander verdrietig makend oud-ijzer-in-spe.  ;D

Wim Vink:
Graag de discussies over Het Nieuws in de daarvoor bestemde topics voeren en hier alleen het "echte Nieuws" vermelden.
Bij voorbaat dank.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie