Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Noord-Nederland (ex- De Dageraad)

<< < (17/70) > >>

marten:
Op de veerboten van Lauwersoog naar Schiermonnikoog, Rottum en Monnik hebben ze nog steeds patrijspoorten op de waterlijn. Deze schepen varen ook in meer beschut water als de Midsland en Holland doen.

Groeten,
Marten.

Rik:
Nu ik al die auto's zie vraag ik me toch af of die er wel allemaal opkonden.
Weet iemand hoeveel auto's de Noord-Nederland (ex- De Dageraad) kon vervoeren?
Alvast bedankt!

Wim Vink:

--- Citaat van: Rik op 23 mei 2007, 20:41:16 ---Nu ik al die auto's zie vraag ik me toch af of die er wel allemaal opkonden.
Alvast bedankt!

--- Einde van citaat ---

Schepen, schelpen, schuitengat geeft bijna overal antwoord op. (je hebt dat boek toch wel??)
Daarin staat vermeld op blz 318 dat de NN 32 personenauto's-eenheden kon vervoeren.

Jon:

--- Citaat van: Wim Vink op 23 mei 2007, 20:50:20 ---
--- Citaat van: Rik op 23 mei 2007, 20:41:16 ---Nu ik al die auto's zie vraag ik me toch af of die er wel allemaal opkonden.
Alvast bedankt!

--- Einde van citaat ---

Schepen, schelpen, schuitengat geeft bijna overal antwoord op. (je hebt dat boek toch wel??)
Daarin staat vermeld op blz 318 dat de NN 32 personenauto's-eenheden kon vervoeren.

--- Einde van citaat ---
Ik kan me iets herinneren dat er iets aangepast is aan de Dageraad, maar was dit ook aan het autodek?
Op mijn TESO poster staat namelijk dat de Dageraad. 25 auto's meenam.
Het schip is in ieder geval niet verlengt toch?

Of hebben ze toen de accomedatie ter hoogte van het autodek open gemaakt voor auto's?

natureboy:
Er staat mij ook bij dat de Noord Nederland 25 a 30 auto's kon vervoeren, zeker is dat er 5 naast elkaar pasten, naast de machinekamer aan bakboord en stuurboord iedere kant 1 en dan was op het autodek voor aan stuurboord nog een kantoortje, natuurlijk maakt het ook uit of je uitsluitend mini's of dikke mercedessen laadt, ik heb een model van het schip in bezit waar ongeveer 26 auto's op staan, mini's, fiat 500 Opel Rekord Ford 20m etc.  lijkt me een realistisch aantal. Verlengd is het schip zeer zeker niet en de aanpassingen beperkten zich tot het weghalen van een stuk verschansing op het voordek

Pieter

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie