Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Noord-Nederland (ex- De Dageraad)
natureboy:
Hallo Jan,
Mooie foto's, van de Noord Nederland, die ene is volgens mij uitgegeven als ansichtkaart, in de jaren zestig, en die andere toont goed dat er maar heel weinig ruimte was om te keren in de Terschellinger haven, ik zal zelf ook weer eens in mijn albums zoeken naar wat foto's, door mezelf gemaakt. nu ik me weer wat fitter voel
Groeten Piet
PiebeJanMan:
wanneer is de havenmond dan vergroot als ik vragen mag?
natureboy:
Dat was voor de indienststelling van de huidige Friesland, mar ik denk dat dit onder een ander topic thuishoort
Piet
Wim Vink:
--- Citaat van: PiebeJanMan op 23 januari 2007, 19:54:09 ---wanneer is de havenmond dan vergroot als ik vragen mag?
--- Einde van citaat ---
Dat was in 1980. Dat is een topic over geweest bij Overige onderwerpen, compleet met foto's.
Vanwege ruimteproblemen in het verleden is dat een van de onderwerpen die weggegooid moesten worden.
Ik heb er nog wel foto's van. Wanneer er meerdere forumleden zijn , die dat alsnog willen bekijken, zal ik dat topic nieuw leven inblazen.
Gr.
Wim
Leen:
Eigenlijk was de Noord Nederland in die tijd veel bruikbaarder als de Friesland.
De Friesland van 1956 was dan wel fraai, echter al snel bleek zij economisch gezien niet zo nuttig, omdat ze veel te weinig vracht en auto's kon vervoeren.
De Noord Nederland was in feite tot de komst van de Midsland het hoofdschip.
In drukke periodes verzorgde de Friesland extra diensten.
De Friesland van 1956 was alleen maar fraai, een commercieel succes is ze nooit geweest.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie