Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Noord-Nederland (ex- De Dageraad)
Humtidumty:
Ook dit is een mooi schip.
Ik heb nog wel een vraag over haar:
Wie wil en kan me vertellen waarom de derde en vierde grote ruit van voren wit zijn?
Jan Leenstra:
Ik kan het niet meer voor me halen, dacht eerst dat de auto's daar begonnen. Dat kan echter niet.
Wellicht misschien de toiletten.
natureboy:
die grote ramen (derde en vierde van achteren) zijn (of waren) de toiletten daarachter bevond zich de in/uitgang aan bakboord en stuurboord en daarachter aan stuurboord een kantoortje en bakboord het autodek,
Groeten Piet Sytema
natureboy:
Hoi Jan ,
Prachtige foto's die laatste twee, geniet ervan
Pieter
Marten-Jan van Zanden:
--- Citaat van: Jan Leenstra op 17 januari 2006, 15:02:41 ---Ik heb gesproken met de heer D.Kuiter, archivaris van TESO. Ook hij heeft een aantal jaren geleden een onderzoek gedaan naar de NN (ex-Dageraad). Helaas zonder resultaat.....
De laatste maal dat er foto's zijn ontvangen was in het jaar '96. Het schip deed toen nog gewoon dienst als vrachtschip. Er zijn toen foto's gemaakt door een groep Texelaars die daar aanwezig waren. Het was indertijd erg lastig om foto's te maken gezien de gespannen toestand die er helaas heerst in dat land.
De foto's zal ik t.z.t. toegezonden krijgen om eventueel te kunnen plaatsen. Dit is echter pas nadat de heer W.J.J. Boot zijn boek over de TESO heeft afgerond. De kans is erg groot dat er ook enkele foto's in het boek geplaatst gaan worden.
Op mijn vraag als er ook nummers bekend zijn van het schip, kon de heer Kuiter mij geen helaas geen uitsluitsel geven.
--- Einde van citaat ---
Heb telefoonnummer inmiddels van Dhr. Kuiter, maar Jan, als ik jou bericht van eerder dit jaar nog eens nalees, dan is er m.i. geen reden meer om hem te bellen.
Ik denk niet dat de beste man mij meer informatie kan verschaffen dan hij jou al heeft doen toekomen.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie