Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Noord-Nederland (ex- De Dageraad)

<< < (68/70) > >>

Wim Vink:
De Noord-Nederland in de haven van WTs.
Wie weet de foto te dateren?
Ik kom er namelijk niet uit.

EDIT: Pieter Sytema fluisterde mij in dat de foto in 1970-1971 gemaakt moet zijn, gelet op diverse omstandigheden.

foto: coll. Matthijs Rijf

Wim Vink:
De NN nadert het eiland Terschelling en draait daarna de haven in; 1966.

foto's: George Visser

Vriend:
Het lijkt erop dat ze nog bezig waren met de aanpassing van de naam. Het schip is in 1965 overgenomen van TESO en uit mijn hoofd heeft het schip kort rondgevaren in de Doeksen kleuren maar met de naam 'De Dageraad'.

Germen:
Hij heeft niet gevaren voor TESO in de Doeksen kleuren met de naam (De Dageraad)
Het schip heeft een tijd gevaren voor TESO gewoon onder de naam ms Noord - Nederland in de Doeksen kleuren!
Een van TESO schepen was in DOK zwaar beschadigd!

Vriend:
Klopt Germen, TESO heeft bij de verkoop bedongen dat het schip tot eind 1966 op afroep beschikbaar zou blijven. Toen de nieuwe kopladingboot Marsdiep schade opliep is hier één keer daadwerkelijk gebruik van gemaakt.

Ik bedoelde overigens niet dat het schip in Doeksen kleuren met de naam De Dageraad voor TESO gevaren heeft. Het schip heeft volgens mij wel korte tijd op de Terschellinger dienst gevaren in de Doeksen kleuren, terwijl men nog bezig was met de naamsverandering zoals op deze foto te zien is. Ik heb daar eerder een (andere) foto van gezien.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie