Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Noord-Nederland (ex- De Dageraad)
jan kramer:
Mooi Gijs! Hoewel er in en op dit forum al het nodige speurwerk verricht is,geeft je actie toch weer een beetje hoop.
En ik denk ook dat met het verstrijken van de tijd wel eens nieuwe informatie kan opborrelen.
Iemand moet toch iets weten;wat er ook gebeurd is met de N.N.;er zijn mensen bij geweest denk ik dan maar...
arthur:
Ik neem aan dat iedere NN/De Dageraad fan dit filmpje kent, zo niet effe op You Tube kijken en dan typen: "Prachtige historische beelden van Texel" Mooie beelden, eerst van de oude Marsdiep, lijkt me een zusje van de Dokter Wagemaker, die ook nog eventjes in beeld komt en "onze" De Dagenraad, anno 1960. Waarschijnlijk oud nieuws, maar ach ...
Wim Vink:
Zwaaien op de draad en vertrek vanuit de Terschellinger haven
De foto's moeten van na 1968 zijn, omdat de verschansing op de kop al helemaal open is.
Gelet op het water dat aan bakboord uit de ankerkluis stroomt, is gebruik gemaakt van het anker om het schip naar het midden van de vaargeul te trekken.
Dat gebeurde destijds bij sterke oostenwind en vooral met laagwater.
foto's: coll. Manique van Assen
jan kramer:
Anker uitgooien terwijl achterschip aan de draad zwaait,werkt het ongeveer zo?
Gijsha:
--- Citaat van: jan kramer op 8 januari 2015, 19:00:16 ---Mooi Gijs! Hoewel er in en op dit forum al het nodige speurwerk verricht is,geeft je actie toch weer een beetje hoop.
En ik denk ook dat met het verstrijken van de tijd wel eens nieuwe informatie kan opborrelen.
Iemand moet toch iets weten;wat er ook gebeurd is met de N.N.;er zijn mensen bij geweest denk ik dan maar...
--- Einde van citaat ---
Even een update: Het mailadres van Cabotang bleek niet meer te werken. Vervolgens heb ik assistentie gevraagd van de Angolese ambassade, maar ondanks een reminder geen antwoord. Toen heb ik een paar dagen geleden maar eens een poging gewaagd bij een krant in Luanda. Wordt (hopelijk) vervolgd.
Groet,
Gijs Hesselink
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie