Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Noord-Nederland (ex- De Dageraad)

<< < (58/70) > >>

Wim Vink:
Boatkiekje in1973.

foto: coll. T. Bakker - v.d. Meer

Wim Vink:
Bevoorrading op Terschelling van de Noord-Nederland door de fa. Smit in de zestiger jaren.

foto: coll. Simon Smit

Wim Vink:
In 1974 werd de NN naar Angola verkocht en voer daar nog jaren als KALUA.
Over het raadselachtige einde van dit schip in Afrikaanse wateren is in dit topic al heel wat geschreven, zonder dat de feiten boven water kwamen.
Afgelopen week dook op Facebook bijgaande, tot nu toe nog onbekende foto van het schip als Kalua op.

foto: coll. Pieter Sytema

jan kramer:
Het laat Pieter ook nog steeds niet los? Wat zou het toch mooi zijn als we nog eens zekerheid kregen over het lot van de NN.
Zijn er inmiddels geen forumleden die andere ideeen of ingangen hebben? Ik blijf het heel onbevredigend vinden dat zo'n mooi schip zomaar van de aardbodem is verdwenen.

Gijsha:

--- Citaat van: jan kramer op  6 januari 2015, 19:46:20 ---Het laat Pieter ook nog steeds niet los? Wat zou het toch mooi zijn als we nog eens zekerheid kregen over het lot van de NN.
Zijn er inmiddels geen forumleden die andere ideeen of ingangen hebben? Ik blijf het heel onbevredigend vinden dat zo'n mooi schip zomaar van de aardbodem is verdwenen.

--- Einde van citaat ---
Geen finaal antwoord, maar in dit document uit Angola wordt de Kalua genoemd: http://pdf.usaid.gov/pdf_docs/PNABL170.pdf en wel op blz 55. Voor het gemak heb ik de relevante regels maar even eruit geknipt en aan dit bericht gehangen. Klaarblijkelijk werd het schip ingezet in de kustwateren. Cabotang staat voor "Contagem Nacional Angolana U.E.E." Luanda (een staatsbedrijf) met bijgaande rederijvlag. Kort en goed, ik heb een mail naar de rederij gestuurd met het verzoek om inlichtingen over het lot van de Kalua. Hopelijk komt er een antwoord en uiteraard laat ik dat dan hier weten.
Groet,
Gijs Hesselink

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie