Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Noord-Nederland (ex- De Dageraad)

<< < (53/70) > >>

Gijsha:
Hierbij een iets persoonlijker plaatje. Begin juni 1969 ging ik voor het eerst met m'n meissie naar Vlieland, zij moest het eiland immers ook leren kennen. We hadden die week prachtig weer. Aan boord van de Oost-Vlieland heeft een medepassagier deze foto van ons geschoten. Hij had daarbij niet alleen oog voor ons, maar (gelukkig) ook voor de Noord Nederland (ex De Dageraad). Het gebeurde naar ik mij meen te herinneren regelmatig, dat de boten naar Terschelling en Vlieland ongeveer tegelijk vertrokken en langere tijd in elkaars buurt bleven. Op de Vlieree scheidden zich dan de (water)wegen. Op de terugtocht naar Harlingen ontmoetten de boten elkaar dan vaak weer en kon je naar de passagiers op het andere schip zwaaien.

Gijsha:
Bij het doorkijken van de foto's op dit forum viel mij trouwens op, dat de juiste naam Noord Nederland is (dus zonder streepje!).

Gijsha:
Misschien ook wel aardig om terug te zien: Het bootkaartje uit 1969 uit het plakboek van m'n vrouw. Dat was nog eens een tarief he? Een rib uit mijn lijf.

Wim Vink:
Leuke inzending, Gijsha!

Wim Vink:
Een fotootje gemaakt met een eenvoudig toestelletje uit de jaren 60.
Onder het motto: iets is beter dan niets, plaats ik hem toch.
NN komt vanuit het Schuitengat richting WTs Haven, 1-8-1970.

foto: © Corry Vink

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie