Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Noord-Nederland (ex- De Dageraad)
Vriend:
De Noord-Nederland (ex De Dageraad) bij de Oranjewerf van bovenaf gezien eind 1974 vlak voor vertrek naar Angola.
Vriend:
De machinekamer van de Noord-Nederland (ex-De Dageraad) met daarin de Industrie 8D7. Voor meer informatie over deze motor verwijs ik naar mijn eerdere bericht in dit topic. De foto is begin 1973 genomen.
Vriend:
Willen de Noord-Nederland (ex-De Dageraad) kenners hier eens naar kijken? Foto is genomen op 18 januari 2007 bij Cacuaco, Luanda. Als ik naar de vorm van de kop kijk en het anker, dan zie ik toch wel wat van de Noord-Nederland terug in de overblijfselen van dit schip. Er zijn ook verschillen zoals de plaats van de bolders op het dek en het ontbreken van de extra berghouten op de kop. Het schip kan natuurlijk later verbouwd zijn waardoor zaken anders zijn. Heb ook de tekeningen uit het boek 'Een Eeuw Eigen' erbij gepakt maar omdat het schip half gesloopt lijkt, kom ik daarmee ook niet verder. Je ziet voor het mooie te weinig van de flank (en de rest van het schip natuurlijk). Het zal wel niet maar voor de zekerheid zet ik het hier toch maar neer.......
http://www.flickr.com/photos/84269782@N00/361682439/
Wim Vink:
Er zijn wel enige overeenkomsten te zien, maar het beeld is voor mij te onduidelijk om conclusies te trekken.
willem boot:
--- Citaat van: Vriend op 29 juli 2010, 23:12:55 ---Willen de Noord-Nederland (ex-De Dageraad) kenners hier eens naar kijken? Foto is genomen op 18 januari 2007 bij Cacuaco, Luanda. Als ik naar de vorm van de kop kijk en het anker, dan zie ik toch wel wat van de Noord-Nederland terug in de overblijfselen van dit schip. Er zijn ook verschillen zoals de plaats van de bolders op het dek en het ontbreken van de extra berghouten op de kop. Het schip kan natuurlijk later verbouwd zijn waardoor zaken anders zijn. Heb ook de tekeningen uit het boek 'Een Eeuw Eigen' erbij gepakt maar omdat het schip half gesloopt lijkt, kom ik daarmee ook niet verder. Je ziet voor het mooie te weinig van de flank (en de rest van het schip natuurlijk). Het zal wel niet maar voor de zekerheid zet ik het hier toch maar neer.......
http://www.flickr.com/photos/84269782@N00/361682439/
--- Einde van citaat ---
De details die je noemt (bolders, berghouten e.d.) zijn nu juist de details die doorgaans bij een schip juist niet worden gewijzigd (uitzonderingen daargelaten natuurlijk, daarom "doorgaans"). Ik zal straks nog eens goed in de tekeningen kijken, maar mijn eerste reactie is: helaas.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie