Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Noord-Nederland (ex- De Dageraad)
natureboy:
@ Jan, zou je me uit kunnen leggen welke foto (die van Rui Armada) je bedoelt. Ik zou dan even kunnen kijken en een oordeel vormen. Voorlopig denk ik dat we weer terug bij af zijn, hoewel ik niet echt overtuigd ben, (ja ik ben eigenwijs) dat het niet de Noord Nederland is, maar zekerheid krijg je pas als je er zelf gaat kijken en daar ontbreken de pegels ten ene male voor.
In het archief van het Behouden Huys, de bekende schatkamer van Douwe de Groot, ontdekte ik de bijgaande opname van
jan kramer:
Dag Pieter, Ik bedoel de foto die schuil gaat achter het blaauwe vierkantje
in de baai,niet ver van het wrak. Als het pijltje van de muis het symbooltje
bereikt ontstaat de tekst "baia do Lobito" Het is letterlijk en figuurlijk misschien wat gezocht maar ik vind een van de schepen op die foto wel wat
weg hebben van ons wrak. By the way: er moeten toch mensen zijn die iets
weten van de NN!
Groet, Jan
Vriend:
Vandaag ons jaarlijkse dagje Texel gedaan en met de 'Dokter Wagemaker' heen en weer gevaren. Aan boord werd ik verrast door de hoeveelheid historie die te zien is over de Teso en natuurlijk de schepen die dienst hebben gedaan voor deze rederij. Lijsten in de vorm van patrijspoorten met verlichte foto's erin en diverse informatieve platen. Daar zitten dan natuurlijk twee schepen tussen die ook dienst hebben gedaan voor Doeksen. ??n daarvan is misschien wel het mooiste waddenveer ooit: het MS De Dageraad. Ik heb geprobeerd alles zo goed mogelijk te fotograferen. Viel soms niet mee door weerspiegelingen maar ik wil ze jullie niet onthouden.
In 1962 werd de haven verplaatst van Oudeschild naar 't Horntje. Het MS De Dageraad was aan de grote kant voor de haven in Oudeschild. Ik heb eens ergens gelezen dat het schip de haven achteruit moest verlaten. Op deze foto vaart het schip de toen nieuwe haven bij 't Horntje binnen.
Hier nog twee foto's waar ze samen met het MS Wilhelmina en het MS Marsdiep (2) in de haven bij 't Horntje ligt.
Vriend:
Deze ansichtkaart kwam ik vandaag tegen in Den Burg. Genomen ergens rond 1958 door een onbekende fotograaf in de haven van Oudeschild. De kenners hebben het MS De Dageraad natuurlijk al gezien....
Nu ik de ansichtkaart een aantal keren bekeken heb, krijg ik het idee dat ik dit plaatje eerder gezien heb. Op dit forum vind kan ik niets vinden dus toch wel leuk om in deze rubriek te plaatsen.
natureboy:
Inderdaad ??n van de mooiste Waddenveerboten ooit, de "Dageraad" .
Pieter
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie