Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Noord-Nederland (ex- De Dageraad)
Marten-Jan van Zanden:
Is er ook iemand die weet wat het registratie nummer van het schip is?
Marten-Jan van Zanden:
Heb van Jan van Dewitte weer wat info gekregen omtrent verdere mogelijkheden om te zoeken.
Ik heb eerder al eens gevraagd of er meerdere mensen om dit schip hebben gezocht.
Daar kwam eigenlijk geen reactie op.
Ik kan me echter niet voorstellen dat dat niet zo is.
Dus als er mensen die zijn die wat dat aangaat iets meer weten dan hoor ik dat graag.
Jan Leenstra:
Ik hoop morgen wat meer te weten Marten Jan.
Marten-Jan van Zanden:
Thanks Jan.
Heb al medewerking van een medewerker van Loyds Nederland.
Die hoopt me verder te kunnen helpen, maar op de 3 namen die het schip tos dusverre had, kan hij niets vinden, dus moet ik meer gegevens van het schip hebben.
Jan Leenstra:
Ik heb gesproken met de heer D.Kuiter, archivaris van TESO. Ook hij heeft een aantal jaren geleden een onderzoek gedaan naar de NN (ex-Dageraad). Helaas zonder resultaat.....
De laatste maal dat er foto's zijn ontvangen was in het jaar '96. Het schip deed toen nog gewoon dienst als vrachtschip. Er zijn toen foto's gemaakt door een groep Texelaars die daar aanwezig waren. Het was indertijd erg lastig om foto's te maken gezien de gespannen toestand die er helaas heerst in dat land.
De foto's zal ik t.z.t. toegezonden krijgen om eventueel te kunnen plaatsen. Dit is echter pas nadat de heer W.J.J. Boot zijn boek over de TESO heeft afgerond. De kans is erg groot dat er ook enkele foto's in het boek geplaatst gaan worden.
Op mijn vraag als er ook nummers bekend zijn van het schip, kon de heer Kuiter mij geen helaas geen uitsluitsel geven.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie