Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Noord-Nederland (ex- De Dageraad)

<< < (30/70) > >>

Christian:
Het zwart-witte wrak bevindt zich ook precies in overeenstemming met het oude kleurenschema van Doeksen! Het is jammer voor het feit, dat het MS KALUA op de laatste bekende foto's geheel in het wit omgeschilderd was.

jan kramer:
Dag mensen, volgens mij moeten we niet al te veel ophangen aan metingen van de lengte van het wrak; het beeld is gewoonweg niet scherp
genoeg. De lengte kan slechts een indicatie zijn denk ik...

natureboy:

--- Citaat van: Christian op  8 januari 2009, 22:12:52 ---Het zwart-witte wrak bevindt zich ook precies in overeenstemming met het oude kleurenschema van Doeksen! Het is jammer voor het feit, dat het MS KALUA op de laatste bekende foto's geheel in het wit omgeschilderd was.

--- Einde van citaat ---

Zwart-wit??? Precies in de Doeksen-kleuren??  Ik denk dat je je ogen eens moet laten nakijken Cristian. Onder de waterlijn is dit schip in een onbestemd grijs kleurtje en daarboven toch echt wel wit/lichtgrijs, tenminste, zo zie ik het en aan mijn ogen mankeert niks.

Pieter

willem boot:

--- Citaat van: Christian op  8 januari 2009, 22:12:52 ---Het zwart-witte wrak bevindt zich ook precies in overeenstemming met het oude kleurenschema van Doeksen! Het is jammer voor het feit, dat het MS KALUA op de laatste bekende foto's geheel in het wit omgeschilderd was.

--- Einde van citaat ---

Nou ga je toch echt in de fout, Christian! Er zijn verschillende foto's van de Kalua in omloop, maar daarop is nauwelijks witte verf te zien, eerder Marinegrijs.

Wens vader van de gedachte?

jan kramer:
Beste mensen, ik denk niet dat het hier om de NN gaat.Zoals Willem Boot al opmerkt:de romp is net iets te rond,de NN had volgens mij inderdaad een middenstuk met -van bovenaf gezien- een meer rechte lijn.Pieter,zou dit wrak het schip kunnen zijn dat op de foto van Rui Armada nog varend in het midden te zien is?

Groet, Jan

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie