Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Noord-Nederland (ex- De Dageraad)
natureboy:
Ja dit zal inderdaad omstreeks 1970 zijn , ik heb deze foto ook nog ergens maar dan in kleur.
Pieter
willem boot:
--- Citaat van: Jan Leenstra op 5 november 2007, 18:34:18 ---Ze kijken te veel in de haven, gezocht moet er volgens mij worden op de rivier aldaar.
--- Einde van citaat ---
Kijk eens op google earth. Volgens mij komt die boot niet verder dan honderd meter of zo. Ik denk dat ze ergens langs de kust heeft gekrabbeld, gezien de "infrastructuur" daar.
Jan Leenstra:
Ik heb ook wel eens vernomen dat de NN langs de kade lag bij Marine schepen. Het kan zijn dat dit niet via google Earth is te traceren. Texelaars, op zoek naar het schip, werden daar weggezonden.
Marten-Jan van Zanden:
Naar ik mag aannemen zal de marine in Luanda huisvesten.
Echter, deze valt niet te vinden.
Ik kan ook niet zeggen dat bij Luanda, net als bij Den helder, een gebied onzichtbaar is gemaakt.
Iemand die hier iets meer over weet?
Bob Koetsier:
Mjee, de marine van Angola (Marinha de Guerra) heeft 3 bases, eentje in Luanda, eentje in Lobito en eentje in Namibe.
Meer goede havens zijn er niet aan de ongeveer 1500 km lange kust van Angola.
Het hoofdkwartier zit inderdaad in Luanda, waar ik inderdaad ook niks kan vinden wat eruit ziet als een marine basis, en ook geen weggeshopte plekken. Ik geloof dat de Marinha de Guerra iets tussen de 50 en 100 schepen moet hebben, dus je zou haast zeggen dat zo'n basis wel moet opvallen. Die andere twee bases heb ik nog niet naar gezocht.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie