Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Schellingerland (ex Ostfriesland) 1983
Wim Vink:
--- Citaat van: L.Noorman op 24 april 2017, 10:14:31 ---Ik heb deze foto in mijn computer staan met de beschrijving winter 1990-1991. Ik denk zelf eigenlijk 1991. Als ik andere foto's van het schip uit die tijd vergelijk, dan zie ik dat dezelfde roestvlekken bij de blauwe diagonalen zitten
--- Einde van citaat ---
In 1990-1991 was de Schellingerland geen hoofdboot meer, maar de Friesland.
Maar tijdens een werfperiode van de Frl zou het kunnen.
Was de Waddenzee die winter dan ook zo dichtgevroren? Staat me niet bij.
1985 wel.
jan kramer:
Ik denk dat L. Noorman gelijk heeft...In 1985 is de Schellingerland nog geheel wit en in 1986 heeft ze een blauwe onderkant maar nog geen diagonale blauwe banen. Ook de aanwezigheid van Doekie duidt volgens mij op een recenter verleden.
Wim Vink:
--- Citaat van: jan kramer op 24 april 2017, 17:31:41 ---Ik denk dat L. Noorman gelijk heeft...In 1985 is de Schellingerland nog geheel wit en in 1986 heeft ze een blauwe onderkant maar nog geen diagonale blauwe banen. Ook de aanwezigheid van Doekie duidt volgens mij op een recenter verleden.
--- Einde van citaat ---
Inderdaad, dit is doorslaggevend :)
asjemenou_loeki_midsland:
Deze foto is 100 % 1990 - 1991 . In 85 was die geheel wit. In 1988 zat Doekie [ toen nog zwart ] er pas op en waren de doeksen strepen zwart. En in 1989 toen de Friesland erbij was gekomen was de Schellingerland blauw en nog geen roest.
Tlautenbach:
De Schellingerland, ik weet niet meer wat het jaartal is van mijn foto's. Ik heb er nog meer, maar kan ik (nog) even niet vinden.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie