Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Schellingerland (ex Ostfriesland) 1983

<< < (9/21) > >>

Wim Vink:

--- Citaat van: dageraad op  8 januari 2010, 21:33:29 ---Misschien een beetje muggezifterig, maar de naam van dit topic klopt niet helemaal, de periode 1970-1993 moet volgens mij zijn 1983-1993. Iig 1970 klopt niet.

Pieter

--- Einde van citaat ---

Als je de Doeksen periode bedoelt: je hebt gelijk.
Maar gelet op de leeftijd van het schip: de vlag dekt de lading.
Redmer heeft destijds getracht alle perioden in 1 tijdvak samen te vatten, zodat we we niet met tig topics komen te zitten.

Evert Jan:
Meer een dia vanaf de Schellingerland :( dan van de Schellingerland... (1988)

Evert Jan:
Tijd om weer eens een foto van deze boot te plaatsen ;)

1988, met wat nostalgische haven infra

Vriend:
Welkom op dit forum Ron. De opname van jouw ansicht is waarschijnlijk 1983, toen is de Schellingerland in dienst gekomen met die blauwe onderzijde. Daaronder zat overigens nog een witte lijn en een vervolgens een rood onderwaterschip. Die blauwe kleur onder het berghout stond mooi vind ik, maar is ergens in 1984 wit geworden. Van dat jaar zou de opname ook nog kunnen zijn.

willem boot:

--- Citaat van: Vriend op 18 juli 2011, 23:00:49 ---Welkom op dit forum Ron. De opname van jouw ansicht is waarschijnlijk 1983, toen is de Schellingerland in dienst gekomen met die blauwe onderzijde. Daaronder zat overigens nog een witte lijn en een vervolgens een rood onderwaterschip. Die blauwe kleur onder het berghout stond mooi vind ik, maar is ergens in 1984 wit geworden. Van dat jaar zou de opname ook nog kunnen zijn.

--- Einde van citaat ---

In die tijd heb ik de "nieuwe boot" nogal scherp gevolgd. Wat speelde was het honderdjarig bestaan van de geregelde bootdienst op Terschelling en dat draaide in 1983. De Schellingerland was tevoren gesignaleerd met een blauwe romp, maar was, voor zover mijn waarnemingen juist zijn, met witte romp in dienst genomen. We hadden toen een winter met drijfijs en toen was de boot zeker geheel wit.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie