Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Vlieland / Midsland - 1968
Vriend:
Als ik me niet vergis is het schip op eigen kiel naar Tanzania gevaren. Je ziet de naam Serengeti op al op het schip staan. Die aanpassing aan de neus is toen al in Harlingen gedaan. Op de foto recht van achteren zie je de vlag van Tanzania hangen en grote schotten op het achterdek. Kan haast niet anders dat het schip hier onderweg is van Nederland naar Tanzania. Mooi gevonden deze bijzondere foto's.
IALA:
--- Citaat van: Vriend op 24 november 2015, 22:34:13 ---Als ik me niet vergis is het schip op eigen kiel naar Tanzania gevaren. Je ziet de naam Serengeti op al op het schip staan. Die aanpassing aan de neus is toen al in Harlingen gedaan. Op de foto recht van achteren zie je de vlag van Tanzania hangen en grote schotten op het achterdek. Kan haast niet anders dat het schip hier onderweg is van Nederland naar Tanzania. Mooi gevonden deze bijzondere foto's.
--- Einde van citaat ---
Jeroen ,
Nu het zegt! Ik ben even op het verkeerde been gezet doordat de nieuwe boeg nog niet in de witte verf staat, maar goed dat hoeft natuurlijk niks te zeggen.
De grote schoten en afdekzeilen maakt het inderdaad aannemelijk, op het schavot lijkt iets van extra reddingmiddelen te liggen maar kan he niet heel duidelijk zien.
L.Noorman:
Een zijaanzicht van de Vlieland in 1991. Één van de vakantiekiekjes van Thomas Molck. De verf ziet er op bepaalde plekken niet geweldig meer uit...
© Thomas Molck, 1991
L.Noorman:
Volgens de site van de onderstaande link had het MV Serengeti op 16 december 2015 een technische storing. Ik vraag me af wat ze met al die ramen op het schip doen, verschillende ramen zijn van verschillende groottes en ogen scheef.
©ZanziNews
http://www.zanzinews.com/2015/12/boti-ya-royal-ikivutwa-leo-baada-ya.html
Evert Jan:
Ik heb de site bezocht en wat Google translate gebruikt, ik krijg meer de indruk dat de Serengeti de andere boot te hulp is gekomen en deze op sleeptouw heeft, iig wel heel goed gevonden!
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie