Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Vlieland / Midsland - 1968
Vriend:
Inderdaad prachtige platen van goede kwaliteit waarop het donkere indigoblauw goed te zien is. Het valt me op dat het schip snaarstrak in de verf zit. Klopt ook wel want tijdens Pinksteren 1988 voer de Vlieland nog met een ongeschilderde roestbruine deksalon. Deze foto is later in 1988 na de schilderbeurt gemaakt. Leuke plaat ook van de drukte op het bovendek.
Hopelijk vind je nog meer tijdens je snuffeltocht door de oude schoenendozen :D
Wim Vink:
Oorspronkelijk bericht van forumlid Vriend:
Afgelopen week op Vlieland nog een paar ansichtkaarten gekocht. Met name heb ik gezocht naar ansichtkaarten met schepen die niet meer in dienst van Doeksen zijn.
De Midsland / Vlieland (nu Serengeti), in mijn ogen een schip dat in de tijd van Doeksen er niet mooier op geworden is. Als je haar als Midsland ziet in het oude Doeksen kleurenschema (zwart, geel, wit) en op deze ansicht, dan is het er allemaal niet beter op geworden. De salon op het achterdek met het vreemde 'bushokje' bovenop verstoort de lijn en neemt een groot deel van de fraaie schoorsteen uit het zicht.
twintimer112:
Vandaag in het nieuws: weer een veerboot gekapseisd?
In ieder geval voer ze tussen zanzibar en tanzania, het zal toch niet weer raak wezen met deze dame?
PiebeJanMan:
Het is niet de oude AG-Ems-dame in ieder geval! http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuws/article/detail/1471983/2012/07/19/31-doden-na-ramp-met-ferry-in-Zanzibar-Belgen-gered.dhtml
Evert Jan:
De Skagit en Kalama zijn 2 ex-Amerikaanse boten (Washington State Ferries), gebouwd in 1989, voor 230 passagiers, helaas zijn er wel weer slachtoffers te betreuren. Gekapseisd bij sterke wind volgens de artikelen, dit scheepsmodel lijkt me windgevoelig maar voor kapseizen moet er meer aan de hand geweest zijn lijkt me...
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie