Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Vlieland / Midsland - 1968

<< < (49/79) > >>

Evert Jan:
Foto LC ?? ach ja waarom bron vermelden?

willem boot:

--- Citaat van: Evert Jan op 27 september 2011, 12:42:59 ---Foto LC ?? ach ja waarom bron vermelden?

--- Einde van citaat ---

LC had natuurlijk de maker van de foto, Roel Zuidhof, om toestemming voor publicatie moeten vragen en dan pas zoiets gebruiken onder vermelding van de maker. Dit is gewoon regelrechte inbreuk op het auteursrecht als dat niet is gebeurd. Het is misschien aan te bevelen Roel hiervan op de hoogte te stellen en hem flink lastig te laten doen. Ik wil hem daarbij nog wel helpen als dat nodig is.

Het jatten, pikken en gappen van andermans materiaal door lieden die er hun boterham dik aan verdienen, schijnt tegenwoordig gewoonte te zijn, niettemin is het gewoon inbreuk maken op de auteurswet en dat is zowel strafbaar als aanleiding een fikse vordering uit te brengen. Zeker periodieken als LC weten dat heel goed, maar vinden het kennelijk te moeilijk om zich correct te gedragen.

De VoF Stegro heeft recent een CD-ROM uitgebracht met foto's en "vlootlijsten" van de Noordzeeveerdiensten, waarbij ook de PSD en de Waddendiensten zijn opgenomen. Stegro heeft "de foto's van een verzamelaar gebruikt" die voor de PSD-schepen gewoon gepikt zijn uit een van mijn boeken. De vlootlijsten praat ik hier maar niet over want die zijn een grote puinhoop vol fouten. Gebruikt zo'n stel ansichtkaarten uit een boek of direct ansichten, dan kan je daar niets tegen doen, voor eigen foto's is dat gewoon anders. Als ik alle documentatie rond heb stuur ik er een advocaat op af met een forse eis. Jatten blijft jatten, ook al komt het spul "uit een verzameling".

Wat ik hiermee zeggen wil: neem met dit soort piraterij geen genoegen, maar geef het spul ervan langs. Zo hard mogelijk.

willem boot:

--- Citaat van: OLAU-fan op 12 november 2011, 00:22:49 ---Vond nog een berichtje op internet van 17 juli 2011: http://swahilispeakers.blogspot.com/2011/07/mv-serengeti-yapata-hitilafu-ya-injini.html

Kan er geen Fries of Nederlands van maken... ???

--- Einde van citaat ---

Maar goed dat er een Google toolbar is. Vertaling (stik krom, maar te volgen) in enkele seconden. Schip heeft motorstoring gehad en moest door overheidsschepen worden geassisteerd. Hioer de vertaling:

Passagiers die reizen per schip MV Serengeti nacht van gisteren waren van Zanzibar naar Pemba, hebben overleefd te sterven na een van de motoren van het schip niet te werken tijdens het reizen.


Informatie verstrekt door de regelgevende instantie Dry Land Transport en Marine (Sumatra), zimefahamisha dat geregistreerde schip liep van de havens in Zanzibar om 3:00 op een vrijdag avond met ongeveer 810 passagiers met bagage.


Bekend dat, als de weg, een van de motor van het schip een fout opgetreden en niet aan het werk.


Op die basis werden de strijdkrachten en redding ontwikkeld om te gaan met eventuele calamiteiten die kunnen optreden als gevolg van deze fout.


Echter, aldus het rapport SUMATRA, met weinig beweging, dit schip was in staat om de reis voort met behulp van een motor om te komen tot de haven van het eiland Pemba in de regio op 4:35, in plaats van 12 uur laatste 15 juli 2011, als vertraagd ongeveer vijf uur.


Alle passagiers die aan boord van het schip en de bemanning, ging de haven veilig

Marten-Jan van Zanden:
FF offtopic:

Passagiers die hebben overleefd te sterven???
Vind het wel een knappe vinding, maar of dit helemaal juist is!!!!!

PiebeJanMan:
Dit was een van de bronnen van mijn artikel op Veerbootinfo.

"Ook blijkt uit een nieuwsbericht van 17 juli 2011 dat het schip een motorstoring had tijdens een vaart tussen Zanzibar en Pemba. In dit bericht staat ook dat veel passagiers klagen over de staat waarin de schepen daar verkeren."
http://www.veerbootinfo.nl/2011/09/voormalige-doeksen-boot-mv-serengeti-weer-in-dienst-na-brand/

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie