Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Vlieland / Midsland - 1968
Evert Jan:
Inderdaad bijna niet te geloven, wel gaaf dat het schip nog steeds/weer vaart.
Rechtsachter is de kleur wit duidelijk minder 'wit' dan origineel en de onderste 2 'ramen' aan de achterzijde rechts zijn duidelijk kleiner en vierkanter dan voorheen. Ik ben benieuwd waar het schip is opgelapt want het ziet er aardig gelukt uit,
kijkend naar schoorsteen, 'bushokje' e.d. (allemaal wel van een afstandje natuurlijk)
Ondanks de vele metamorfoses zie ik 'r graag!
HansG:
--- Citaat van: OLAU-fan op 8 september 2011, 21:53:03 ---Op zich goed nieuws dat ze is herrezen. Dat de foto's de situatie NA de brand zijn, kan ik me amper voorstellen. Ze lijkt me op de foto's te strak en te origineel qua kleurstelling.
--- Einde van citaat ---
Gezien de verschillen qua kleur en grootte van de 2 ramen achter is toch de conclusie dat de foto's van na de brand zijn en dat ze weer hersteld is. Op de site van Azam Marine staat helaas niets vermeld of is ze tegenwoordig eigendom van een andere rederij?
PiebeJanMan:
Heren,
De maker van de foto is de afgelopen 3 maanden in Tanzania geweest en niet daarvoor. In de EXIF-gegevens van de foto's staat gewoon de datum die in het nieuwsbericht staat. Het gaat dus uitdrukkelijk niet om een misverstand dat de foto's van voor de brand zijn.
Zoals al eerder gezegd, de raampjes aan de achterkant die ineens kleiner zijn geworden wijzen erop dat de foto's ook daadwerkelijk van na de brand zijn.
Die foto die Germen er nu bij heeft staan zijn van een dag na de brand ofzo. De andere foto's zijn echt gemaakt na die tijd.......
cees:
Vandaag, 10 september het volgende nieuwsbericht:
Novum) - Een veerboot met ongeveer zeshonderd opvarenden is voor de kust van Tanzania gezonken. Ongeveer 220 mensen konden worden gered. De overige opvarenden worden vermist. De boot zonk bij sterke stroming op open zee tussen Tanzania en het eiland Pemba, ten noorden van Zanzibar. De veerboot zou veel te zwaar beladen zijn.
Een van de overlevenden vertelde dat vanwege de zware belading enkele mensen ervan afzagen aan boord te gaan toen het schip nog in de haven van Dar es Salaam lag. Op de kades van Stone Town op Zanzibar stonden duizenden mensen te wachten op nieuws. Veel aanwezigen gaven uiting aan hun boosheid dat het schip de haven had mogen verlaten.
Het groene en heuvelachtige eiland Pemba wordt als een van de beste bestemmingen voor duikers ter wereld
Hopelijk is dit niet de Sarengeti
mvgr,
Cees
PiebeJanMan:
Daar dacht ik ook direct aan bij het bericht, maar meerdere bronnen melden dat het om MV Spice Island gaat:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/2901386/2011/09/10/Veerboot-zinkt-bij-Zanzibar-zeker-43-doden.dhtml
http://www.metronieuws.nl/nieuws/veerboot-zinkt-bij-zanzibar/xlkkij!uXP5fVgOlqbwpZSBR1Dk9w/
http://www.telegraaf.nl/buitenland/10523223/__Veerboot_zinkt_bij_Zanzibar__.html?sn=binnenland,buitenland
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie