Ruiling i.v.b. weerfbeurt VLIELAND2015Vorig jaar wilde ik weten of de MIDSLAND interinsulair vaart in verband met deze ruiling, en ik heb daarom het schip via cam en shiptracking niet uit de ogen gelaten en alles netjes opgetekend.
Omdat dat het een kleine sensatie zou zijn, want het was dan de enige jaarlijkse rit, -zij het zonder passagiers- van een Doeksen-veerboot tussen de eilanden. Nou:
Maandag 26 januari verzorgde de VLIELAND, in tegenstelling tot de aankondiging in de dienstregeling, nog de 6.45u service.
MIDSLAND kwam terwijl leeg van Terschelling en nam de dienst van 8.45u over.
VLIELAND ging niet rechtstreeks naar de werf, maar bleef in verband van de veiligheidstraining enkele uren aan de steiger
(waarover een film bestaat op YT Reederij Doeksen, met kapitein van Randen als woordvoerder).
Woensdag 11 februari dan: MIDSLAND verliet Vlieland om 16.17u en werd door de Vlieland ploeg rechtstreeks terug gebracht naar Terschelling.
MIDSLAND had iets meer dan een uur voor de overtocht nodig [marinetraffic.com]:
[afbeelding verwijderd]
Van dit “evenement” zijn er
foto's van een bekend lid van de VLIELAND ploeg. Deze volgorde (erst driehoek, dan rechtstreeks) is eigenlijk logisch, en ik verwacht dat het dit jaar weer of dezelfde manier afloopt. We zullen het achtervolgen.
Als bijvoegsel nog een screenshot [Webcam Skylegent.nl], 2015 11feb 17.29u; die is ook zeldzaam, FRIESLAND en MIDSLAND in deze positie naast elkaar, dan kunnen we de proporties vergelijken: