Schepen van Doeksen > Doeksen slepers

Holland - de Doeksen periode

<< < (19/25) > >>

Wim Vink:
De Holland in de passagiersdienst (circa 1956).
Men heeft zelfs 3 auto's op het dek weten te krijgen en heel veel passagiers plus fietsen.



foto: FB site museumsleepboot Holland

Vriend:
Mooie plaat Wim. Doet me ineens denken aan een fragment op de DVD 'Paraat en startklaar'. Tijdens een van de interviews buldert oud kapitein Klaas van der Wielen van het lachen als de inzet van de Holland als veerboot ter sprake komt. Dat kon toen, maar kan nu niet meer was zijn opmerking.

Het kwam ook geregeld voor dat door de hekgolven van kotters er water naar binnen kwam. De bagage stond langs de verschansing en dreef alle kanten op. De mensen stonden er toen bij te lachen. Stel je voor als zoiets nu zou gebeuren. Dan heeft de klantenservice in Harlingen het ineens heel druk en word je als bedrijf via social media en dergelijke direct door de digitale mangel gehaald.

robert:
Ik herinner me ook zo'n overtocht, dat was in 1958, het was een heel gedoe om de auto's er op en er af te krijgen. Dat duurde ruim een half uur. Wat een ervaring. Terug met de Friesland was
toen een relatief saai gebeuren. Helaas herken ik mezelf niet op de foto. Volgens Wim was het +/- 1956. Ik voer 1 augustus 1958 mee.

Wim Vink:
Ondanks het feit dat de Holland wat op het randje staat, is het toch een mooi kleurenvoorbeeld hoe de Holland er tijdens de "houtlook-periode" uitzag.
Ik vermoed dat deze kleurenfoto omstreeks 1956 is genomen.



foto: coll. Jan van Veen (nr 47)

PiebeJanMan:
Welke (Doeksen?)schepen zien we rechts?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie