Schepen van Doeksen > Doeksen slepers

Holland - de Doeksen periode

<< < (21/25) > >>

Gijsha:
'Toevallig' vond ik deze prachtige foto op de website van het Nationaal Archief gahetna.nl. Op 26 mei 1963 vertrok de bij Verolme gebouwde tanker ESSO DEN HAAG voor een vijfdaagse proeftocht richting Noorwegen. Het schip kwam echter niet verder dan de Noordzee ter hoogte van Den Helder (60 mijl van IJmuiden), omdat er ernstige problemen waren met een lekkende ketel. Het lukte niet om de schade aan boord te repareren en uiteindelijk moest het schip sleepbootassistentie inroepen om naar Rotterdam terug gesleept te worden. De Holland had al een dag op de loer gelegen en werd mede voor de klus gecontracteerd. De andere sleepboten waren de Barentszee, Gele Zee en Maas, aangevuld met de Noordzee, Schouwenbank en Titan. Hier wordt de 300 meter lange tanker op 29 mei 1963 de Nieuwe Waterweg opgesleept.

Wim Vink:
Tijdens de eerste reis van Foxhol via Delfzijl naar Amsterdam (voor inbouw motor bij Werkspoor) liep het transport van de Holland vast in Groningen.
Op 7 mei 1951 kwam de Holland vast in de modder te zitten bij de Bonte Brug in genoemde plaats.
Na lang "modderen" kwam hij los en kon de reis worden voortgezet.



foto: coll. Henk Otto

Wim Vink:
Holland omstreeks 1956 in de passagiersdienst.



foto: coll. R.Kootstra

Gijsha:
Vond deze interessante lijst van Holland-bergingen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Bergingen_van_de_Holland
groet,
Gijs Hesselink

Wim Vink:
Holland in de passagiersdienst; aankomst op Terschelling omstreeks 1953.
Kapitein Jan Doeksen op de brug.



foto: coll. Manon Verbeek

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie