Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Oost-Vlieland (Carolina)
Vriend:
--- Citaat van: tomcees op 3 januari 2012, 01:40:50 ---De man in het midden ken ik niet, echter ik heb een zelfde foto camera in mijn bezit. Er bestaan van dit model 3 van verschillend producent echter de verschillen zijn zeer klein. Zou moeten uitvergroten voor meer info maar hoop dat dit voldoende is.
vriendelijke groet , tom
--- Einde van citaat ---
Dank je Tom, ik had al het vermoeden dat het een camera was. Had ook nog iets voor kaartverkoop o.i.d. kunnen zijn.
--- Citaat van: Evert Jan op 4 januari 2012, 13:04:56 ---Net als over de Bereboot horen we ook niks meer over de berging/sloop van de OV in Afrika, ben eigenlijk best benieuwd of dit inmiddels afgerond is en of er ergens nog foto's van zijn....
--- Einde van citaat ---
Ga er maar van uit dat de Oost-Vlieland inmiddels volledig geborgen/gesloopt is. Hier staan eerder in dit topic foto's van de sloop. Het schip is op die foto's deels overeind getrokken en een deel van het stuurhuis is al weggebrand. Ze waren daar toen (begin vorig jaar) bezig met een grote schoonmaak in de haven v.w.b. de wrakken om zo de weg voor minder frisse handel in tropisch hardhout vrij te maken.
wd:
Hallo Olau-fan,
Dat wist ik wel dat hij al was gezonken maar ik kwam deze foto tegen en zag hem nog niet op het forum staan dus ik dacht, ik plaats hem maar.
Groetjes,Willem.
Wim Vink:
Een afbeelding van de OV, die daarop net nieuw is. De grijze band aan de zijkant van het schip is ook te zien. Die heeft hij maar kort gehad. Zelf kan ik me niet herinneren ooit die grijze band gezien te hebben, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de periode waarmee de OV is deze uitvoering heeft rondgevaren.
Wie kan me dat vertellen?
Het schip ligt hier overigens in de haven van West-Terschelling, waarschijnlijk om de Terschellingers ook de nieuwste aanwinst van de Reederij te laten zien.
Daarmee is gelijk de foto gedateerd: 1962.
foto: collectie T.D. Cupido
arthur:
Kan die grijze band soms ook geel zijn geweest? Toen de Oost Vlieland was omgedoopt tot Carolina, hadden ze die "grijze" band namelijk ook in (weer) geel teruggebracht. Misschien dat Cees Lourens dat eens aan Bram kan vragen...
willem boot:
Heb ik ook wel gedacht. Het was zeker geen geel, wel grijs met iets groenigs erin, is ooit eens verteld.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie