Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Oost-Vlieland (Carolina)
willem boot:
--- Citaat van: Pollendam op 5 maart 2011, 22:50:10 ---yep, inclusief de mast, want die miste ik wel een beetje. ::)
--- Einde van citaat ---
Even op de Willem Barendskade zoeken, misschien liggen daar de oude nog...... ;D
nyn:
Zullen we deze zinloze discussie sluiten en alleen nog leuke foto's plaatsen van toen het schip nog heerlijk op het wad rondvoer?
Alles wat is geweest is geweest. Persoonlijk had ik een bijzondere band met het schip, ze heeft ons altijd van vlie naar harlingen gebracht, storm of geen storm, mist of geen mist, ijs of geen ijs. Ook snijdt het me door m'n ziel als ik naga hoe er mee om gegaan is nadat ze uit Harlingen is vertrokken voor haar laatste reis en in Afrika werd overgedragen aan haar nieuwe eigenaren. Ik ben er trots op dat ze haar zeewaardigheid volop heeft bewezen. Het is triest te zien hoe ze wordt gesloopt, maar andere mogelijkheden waren er niet. Jammer dat ze geen zeemansgraf heeft gekregen en gewoon geruimd moet worden.
Oost-Vlieland: proud of you!!!
cees:
Helemaal mee eens! Bijgaand een foto van de proefvaart vanuit Harlingen.
Humtidumty:
Altijd een statig schip. Keek wel een beetje raar tegen het petje op het stuurhuis (spoiler en ronding erboven) aan.
Henk Dijk:
Nou dat petje en spoiler komt misschien raar over, maar toen het op een gegeven moment verwijderd werd (na de Doeksen tijd) dan ziet het er niet uit. Zo hoop ik dat de Friesland (I) ooit z'n "hoed" weer op de schoorsteen krijgt....., groet Henk
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie