Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Oost-Vlieland (Carolina)
Wim Vink:
--- Citaat van: Vriend op 23 maart 2010, 21:06:02 ---Een scan van een ansicht met daarop de Oost-Vlieland. Gezien het feit dat de Oost-Vlieland en de Friesland daar liggen, denk ik dat dit begin jaren 80 geweest is. Als ik dan toch aan het gokken ben, is deze foto waarschijnlijk vanaf de Schellingerland (later Oost-Vlieland) genomen en voer de Vlieland (ex Midsland) op dat moment op de Vlielanddienst.
--- Einde van citaat ---
Dit is in 1984 geweest.
Vriend:
We gaan weer wat verder terug in de tijd, 25 april 1975 op precies te zijn. De achterzijde van de Oost-Vlieland gezien vanaf de Friesland te Harlingen.
Vriend:
Later bij rederij Carolina is het deel bij de 'hoge' passagiersingangen geheel dichtgemaakt met ramen. Wat zat er eigenlijk achter die ramen, een kombuis?
Wim Vink:
Wie niet goed kijkt zou denken dat de Oost-Vlieland op vertrek ligt, gelet op het schroefwater.
Maar de ingewijde ziet direct dat het schroefwater afkomstig is van de vertrekkende 17:30 uur boot, in dit geval de Schellingerland.
De foto is genomen op 5 juli 1988; de plek is overduidelijk.
Foto: © Wim Vink
Tjep:
Ik was wel benieuwd naar een foto van de Oost Vlieland in Afrika voor het zinken. Op pagina 2 van :
http://marylandersforprogress.org/harper_port.pdf
staat een foto van de OV in Haper City Port. Zo te zien had hij al een vlinke tik op de neus gehad.
Ze is gezonken in "Sinoe port" in de buurt van Greenville.
Tjep.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie