Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Oost-Vlieland (Carolina)
zoutwatervader:
Vastbinden en snel meenemen, kan Harry Westers er een hotelschip van gaan maken en voor anker in Franse gaatje onder de Richel.
Vriend:
--- Citaat van: cees op 20 oktober 2009, 14:52:28 ---De kapitein/eigenaar van de sleepboot Vlieland is een geboren Vlielander, zijn vader was een Deen, daardoor heeft hij twee nationaliteiten. Vandaar dat de sleepboot in Denemarken is geregistreerd. Vanaf het moment dat hij wist dat de Oost Vlieland was gezonken heeft hij al aangeboden om de OV daar weg te halen. Dit gaat dus binnenkort gebeuren.
--- Einde van citaat ---
Bedankt voor deze verhelderende toelichting Cees. Een Vlielander die met de sleepboot Vlieland de Oost-Vlieland bergt. Een mooie titel voor het laatste hoofdstuk Oost-Vlieland zonder happy end.....
Is ook bekend hoe ze het schip gaan bergen? Wat ik uit eerdere berichten begrepen heb is dat er ter plaatse geen grote kranen beschikbaar zijn. Overeind trekken en vervolgens leegpompen?
cees:
Wat ik er van begrepen heb, is dat er een grote schoonmaak plaats vindt. Er schijnen meer dan 20 wrakken te liggen, en die worden allemaal geborgen. E?n daarvan is de OV. Er zal dus wel een "bergingsbedrijf" ingehuurd zijn door de instantie's daar. De Sleepboot Vlieland wacht nu op een sleep naar Nigeria en zal op de terugreis de OV meenemen naar de sloop
PiebeJanMan:
--- Citaat van: cees op 21 oktober 2009, 14:48:22 ---Wat ik er van begrepen heb, is dat er een grote schoonmaak plaats vindt. Er schijnen meer dan 20 wrakken te liggen, en die worden allemaal geborgen. E?n daarvan is de OV. Er zal dus wel een "bergingsbedrijf" ingehuurd zijn door de instantie's daar. De Sleepboot Vlieland wacht nu op een sleep naar Nigeria en zal op de terugreis de OV meenemen naar de sloop
--- Einde van citaat ---
Toch nog een klein stipje aan de horizon dat ze nog wel een waardig afscheid krijgt, alhoewel de sloper dat ook niet helemaal is natuurlijk.
Ik neem aan dat de OV daar ergens naar een plaatselijke sloper gebracht wordt en niet naar West-Europa?
OLAU-fan:
Wat ik me blijf afvragen waarom er kosten worden besteed aan een verre sleep, terwijl het lot van de OV de slopershamer is. Met het sleeptransport zijn (al is het een retourvracht) hoge kosten gemoeid en risico op verspelen van de "sleep". Degene die verantwoordelijk is voor de kosten zou zich uit oogpunt van economie kunnen afvragen: "Dat slopen kan toch volgens Afrikaanse wijze en locaal?"
Begrijp me niet verkeerd: ook ik heb een emotionele binding met dit ooit zo prachtige stoere schip, maar mijn binding vertaalt zich niet in het maken van kosten.
Ik ben belangstellende en benieuwd naar de ontwikkelingen. Tevens hoop ik op een gulle weldoener... :-* :-* :-*
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie