Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Oost-Vlieland (Carolina)
cees:
Laatste nieuws is, dat de Oost-Vlieland geborgen gaat worden of misschien al geborgen is. De sleepboot Vlieland uit Vlieland gaat de Oost-Vlieland verslepen naar de sloop. Dit heb ik vernomen van de kapitein van de sleepboot Vlieland. Hij zal foto's nemen van de laatste reis van dit voor ons allen zo bijzondere schip.
OLAU-fan:
--- Citaat van: cees op 18 oktober 2009, 14:19:31 ---Laatste nieuws is, dat de Oost-Vlieland geborgen gaat worden of misschien al geborgen is. De sleepboot Vlieland uit Vlieland gaat de Oost-Vlieland verslepen naar de sloop. Dit heb ik vernomen van de kapitein van de sleepboot Vlieland. Hij zal foto's nemen van de laatste reis van dit voor ons allen zo bijzondere schip.
--- Einde van citaat ---
Wat een merkwaardig bericht dat en sleper uit Nederland dit gaat doen. Zou een goede oudjaarsstunt zijn als ze ermee in Nederland verscheen.
Het schip opknappen lijkt onhaalbaar, maar het schip als monument op 't droge (zoals 't vissersbootje te Scheveningen), dat zou mij welkom zijn. :)
Toch lijkt 't me vreemd... :o
Landskroon:
Wie weet meer over het bergen van de OV?
Vriend:
De sleepboot Vlieland vaart onder Deense vlag en is gezien onderstaande blijkbaar vaker in verre orden werkzaam:
http://sleepboot.web-log.nl/sleepboot/2008/01/vlieland_1970.html
Wel heel toevallig dat deze sleper voor de berging van de Oost-Vlieland wordt ingezet ???
Dit bericht lijkt nu eindelijk een aantal vragen te beantwoorden:
1. Wordt ze geborgen? Ja.
2. Wordt ze gesloopt? Ja.
Ben erg benieuwd naar de foto's, al zal het er allemaal niet fraai uitzien.
cees:
De kapitein/eigenaar van de sleepboot Vlieland is een geboren Vlielander, zijn vader was een Deen, daardoor heeft hij twee nationaliteiten. Vandaar dat de sleepboot in Denemarken is geregistreerd. Vanaf het moment dat hij wist dat de Oost Vlieland was gezonken heeft hij al aangeboden om de OV daar weg te halen. Dit gaat dus binnenkort gebeuren.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie