Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen

Oost-Vlieland (Carolina)

<< < (66/111) > >>

Wim Vink:
Uit de nadagen van het schip bij Doeksen. Na dit uiterlijk zou het schip nog in de nieuwste huisstijl worden geschilderd.
Foto van 26 juli 1986 te WTs, Haven/Schuitengat.

foto: © Wim Vink

Vriend:
De Oost-Vlieland ligt daar inderdaad al weer een jaar. Als ze geborgen wordt dan is dat denk ik alleen omdat ze in de weg ligt. Alleen het casco is misschien nog te gebruiken. Ik zeg misschien omdat je niet weet of er schade is ontstaan bij het kapseizen. Heel misschien kunnen ze met beperkte middelen het schip weer inzetbaar maken. Terughalen naar Nederland is onhaalbaar. Een replica bouwen zoals al eerder in dit topic wordt genoemd ligt dan nog eerder binnen bereik.

Op weg van Nederland naar Liberia trotseerde de Oost-Vlieland meters hoge golven. Uiteindelijk zinkt het schip in de haven aan de kade met nota bene ??n van de trossen al op de bolder vastgemaakt. Ik vind het een akelig gezicht en geen einde dat hoort bij dit stoere schip  :(

arthur:
Een foto uit de jaren 60, mijn "meissie" ging op schoolreis. Niet een bezondere foto, echter wel duidelijk te zien dat met hoog water gebruik werd gemaakt van de stoep. Het laag water gat, ligt links/ervoor. Met hoog water moesten we de plank echt naar het dek gooien, met laag water moesten we ons altijd stapje voor stapje met plank verplaatsen, vanwege de gladde met algen groenuitgeslagen stenen. Hoezo veiligheid? Je deed het gewoon...

arthur:

In 93 werkte ik ab vanhet ms Velox en lagen we in de Botlek, toen me werd toegeroepen, dat er een ouwe doeksenboot aankwam. Helaas draaide de Oost/Vlieland, die toen Carolina heette, echter alweer halverwege, eer ik mijn fototoestel uit mijn hut had gehaald.

arthur:
scannen0001-1
Oost-Vlieland

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie