Schepen van Doeksen > Schepen niet meer in dienst van Doeksen
Oost-Vlieland (Carolina)
Jan Leenstra:
Dirk, jij gebruikt foto's van de heer Reinhard Clasen uit Duitsland. Het is dan gebruikelijk om even de bron er bij te vermelden.
dirk b:
Hallo,
Ja klopt van de familie Bruin van Badhotel Bruin,ik woon niet meer op Vlie
Mijn oom en neef wonen nog op Vlie.
Ik eerder dat je mijn neef Dirk AZ Bruin bedoelt.
Groetjes Dirk Bruin RBZ
Wim Vink:
In een folder van Van Nievelt Goudriaan uit circa 1980 kwam ik deze foto van Harlingen tegen en zag de OV bij de werf Welgelegen liggen. Inmiddels allemaal historie: schip-werf-vrachtauto's (Scania met neus en een FIAT) - vuurtoren-bebouwing.
natureboy:
Hallo Robert
De mast is inderdaad eerst ingekort, en het "kraaienest" is toen vervangen door een sikkelvormig gevalletje de radarscanner is toen op het sruurhuis komen te staan, later is de rookgassenafvoer van de hoofdmotor ingekort met de plaatsing van de nieuwe Caterpillar, die de Crossley verving, ik denk niet dat voor de plaatsing van een radarscanner wettelijke eisen bestaan , maar dat de veranderingen aan de mast uit een misplaatste moderniseringsdrang voortkwamen, die dit mooie schip er uiteindelijk niet fraaier op maakten, en uiteindelijk een triest dieptepunt bereikten in de ronduit walgelijke kleurstelling, waarmee de schepen nu rondvaren. Het geknutsel met diagonalen en zeehonden is deze Oost Vlieland bespaard gebleven, gelukkig
Pieter
Polleke:
Vele jaren op de Oost Vlieland beleeft in de jonge jaren.
Gewerkt op de Oost Vlieland en altijd genoten van de Noord Wester storms wanneer het hele buffet vastgezet moest worden en we door de Sloot moesten:)
O zo jammer dat het mooiste schip dat ooit een veerdienst heeft onderhouden op de eilanden zo ten onder is gegaan. De herinneringen leven voort.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie